اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 آبان 1394 / کد مطلب: 10428 / نظرات: 0


دبه شورای شهر سبزوار در تغییر نام میدان لاله به معلم


به رغم مصوبه شورای شهر سزوار در تغییر نام میدان لاله به میدان معلم در سال 89 این شورا در یک حرکت تاکتیکی تغییر نام این میدان را حساسیت  اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار رئیس شورای شهر سبزوار در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این مطلب گفت: این حساسیت ها باعث شده تا جمعی از اعضای شورای شهر سبزوار نسبت به تغییر نام این میدان ناموافق باشند.
سید جلال تعصبی ادامه داد: با توجه به اینکه نام این میدان در بین مردم متداول گشته تغییر آن حساسیت هایی را بوجود خواهد آورد.
وی خاطر نشان کرد: شورای شهر سبزوار بنا دارد تا خیابان سی وپنج متری جدید الاحداث میدان شهدای کوشک به سمت غرب را به نام بلوار معلم نامگذاری نماید.
وی در توجیه اقدام این شورا گفت: این خیابان در چند سال آینده پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت و در شان مقام معلم خواهد بود.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در سخنانی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر در تغییر نام این میدان ، تعلل 5 ساله شورای شهر د تغییر نام این میدان قابل توجیه نمی باشد.
دکتر مرتضی بینش ادامه داد: نام گذاری خیابان درحال احداث عنوان شده در شان و جایگاه معلمان عزیز نیست .
وی ادامه داد: همکاری و اقدام شورای شهر سبزوار در اجرایی کردن مصوبه خود تقدیر معلمان را به همراه خواهد داشت .
شایان ذکر است در اردیبهشت سال جاری با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ومدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همزمان با برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان سبزوار این تغییر نام رسما انجام و مراسم پرده برداری از تابلوی این میدان انجام شد.


باید اراده عمومی برای ارائه تغذیه سالم در مدارس بوجود بیاید
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: باید اراده عمومی برای ارائه تغذیه سالم در مدارس بوجود بیاید
احمد برادران در جمع اعضای شورا ی آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: دانش آموزان به عنوان مردان و زنان آینده با تغذیه ارگانیکی و سالم جامعه سالمی را ایجاد نمایند.
وی ادامه داد: باید ذائقه دانش اموزان را تغییر داده و به سمت و سوی استفاده از مواد غذایی سالم و پرانرزی سوق داد.
این مسئول در عین حال نسبت به پخش تبلیغات رادیو و تلویزیون مواد آسیب رسان انتقاد کرد و ادامه داد: کمیته ای ذیل کارگروه سلامت شهرستان ایجاد تا بر پایگاههای تغذیه سالم در مدارس نظارت کامل داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: گروه ویژه ای از سوی وزیر در مناطق محروم این شهرستان مستقر و نسبت به عمل های جراحی چشم و دهان و دندان کودکان اقدام خواهند کرد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید گفت: متاسفانه تغییرات نظام آموزشی باعث شده تا در آغاز سال تحصیلی مشکلاتی ایجاد شود.
دکتر مرتضی بینش ادامه داد: با امضا تفاهم نامه با اداره کل قریب به 800 ساعت حق التدریس و و استخدام 31 مربی پیش دبستانی برای مقطع ابتدایی مشکل کمبود نیرو در مدارس ابتدایی این شهرستان حل شده است .
معاون پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به عملیاتی شدن پروژه ساخت دو واحد آموزشی در شمال غرب نیروگاه و کال عیدگاه گفت: آموزشگاه شهدای هویزه نیز با حضور 15 اکیپ در حال انجام است که در موعد مقرر تحویل گردد.
حسن محرابی با اشاره به دستاوردهای سفر تهران اظهار کرد : خوشبختانه قول مساعد تکمیل پروژه های احداثی خیرین جامعه یاوری ، بنیاد برکت و بنیاد مشایخی گرفته شد.
وی با اشاره به آغار فصل سرما گفت: تمام مدارس شهرستان مجهز به سیستم های گرمایشی مرکزی ، سیستم های حراتی و خورشیدی و پکیچ هستند و تنها 25 کلاس درس در مناطق مختلف روستایی هنوز بخاری نفتی در آن مستقر می باشد.
وی همچنین به اجرای مرحله اول طرح زتبه بندی اشاره کرد و گفت: در این طرح 4هزار و 19 نفر حائز دریافت رتبه بندی شده اند که به دلیل مشکلات سیستمی و ابلاغی برای یک هزار و23 نفر رتبه بندی صادر نشده است .
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی گفت: برای هر 700 دانش اموز در سبزوار تنها یک مربی پرورشی وجود دارد.
علی مهر آرا ادامه داد: با تشکیل کارگروه سلامت در آموزش و پرورش و نظارت کامل بر پایگاههای تغذیه ای در مدارس به دنبال تغذیه سالم در مدارس هستیم .



مدیر آموزش و پرورش سبزوار:
دستاوردهای خوبی در دیدار خیرین در تهران بدست آمده است
معاون مدیر کل و مدیر امورش و پرورش سبزوار به تشریح دستاوردهای سفر در دیدار با خیرین مدرسه ساز در تهران پرداخت .
دکتر مرتضی بینش که به دعوت جامعه یاوری فرهنگی زیر نظر فرمان 8 مادهای حضرت امام خمینی (ره) به تهران سفر کرده بود ادامه داد: در حاشیه این مراسم مدیرعامل این جامعه قول مساعد تکمیل 5 واحد آموزش در حال ساخت این جامعه را اعلام کرد.
وی همچنین دیدار با اعضای بنیاد مشایخی را یاد آور شد و گفت: مدیرعامل این بنیاد نیز با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش قول تکمیل پروژه های در حال اجرا این بنیاد را تا پایان سال تحصیلی اعلام کرد.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار همچنین با اشاره به دیدار خود با مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: این بنیاد نیز در راستای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در سبزوار قول مساعد احداث 4 آموزشگاه جدید را اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به دیدار با چهار خیر در تهران ادامه داد: این خیرین که 3 نفر آنان غیر سبزوار هستند نیز قول همکاری و احداث آموزشگاهی در سبزوار را اعلام کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد با حضور این خیرین در سبزوار کمبود فضای آموزشی بر طرف شود.







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.