اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 مهر 1394 / کد مطلب: 10388 / نظرات: 0

معاون وزیر جهاد کشاورزی:


ایران در مصرف پروتئین شرایط خوبی دارد


ایران در مصرف پروتئین شرایط خوبی دارد  معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در مصرف پروتئین شرایط خوبی را در مقایسه با نرم جهانی دارد زیرا در زمینه گوشت مرغ جزو هفت کشور و در مورد تخم مرغ جزو 12 کشور نخست دنیا است.
 
حسن رکنی  در همایش توسعه روستایی و چالشهای بخش کشاورزی در سبزوار سرانه مصرف گوشت مرغ را در دنیا 12 کیلوگرم عنوان و بیان کرد: ایران با سرانه مصرف 26 کیلوگرم گوشت مرغ بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.
وی افزود: ایران پارسال 150 هزار تن مرغ و تخم مرغ صادرات داشت و در شش ماه اول نخست امسال نیز نسبت به مدت پارسال شاهد رشد در این بخش بوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به تولید افزون بر پنج هزار تن عسل در کشور اشاره و بیان کرد: ایران به لحاظ تعداد کلونیهای زنبور عسل چهارمین کشور در جهان است.
وی ادامه داد: در بخش دام نیز به دنبال آن هستیم که با استفاده بهینه از وضعیت موجود و بهره وری بالاتر شاهد کاهش دوره پرورش به ویژه در بخش طیور باشیم.
رکنی گفت: در بخش دامهای سنگین نیز با استفاده از تکنیکهای اصلاح نژادی، استفاده از دامهای دومنظوره و بهبود ساختمان ژنتیکی دامهای موجود گامهای موثری در افزایش تولید برداشته شده است.
وی افزود: به لحاظ حجم تولید در پی افزایش کمی نیستیم اما به دنبال اصلاح ساختار، استفاده بهینه از وضعیت موجود و بهره وری بالاتر هستیم.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: می بایست به دنبال ایجاد زنجیره تولید باشیم زیرا در زنجیره تولید کارخانه خوراک دام به عنوان تامین کننده خوراک دام و طیور باید کشتارگاه و گروه مجرب دامپزشکی وجود داشته باشد.
وی گفت: وجود زنجیره غذایی و کنار هم قرار گرفتن عوامل تولید موجب می شود قیمت تمام شده ارزانتر و حضور ما در بازارهای جهانی نیز پررنگتر شود.
نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: توسعه و رشد روستاها نیازمند حمایت مسوولان است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: هر چند ایجاد زیرساختهای عمرانی در روستاها لازم است اما کافی نیست.
وی ادامه داد: برای توسعه روستاها بایستی تلاش کنیم اقتصاد روستا اقتصادی پویا بوده و برای روستاییان اشتغالزایی و درآمدزایی ایجاد شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: روستاها پایگاه تولید و ستونهای سیاسی، اجتماعی و امنیتی در هر کشوری هستند.
مجتبی مزروعی به کمبود اعتبارات در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: باید به این بخش به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد و توسعه کشور توجه ویژه شود.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به بخش کشاورزی گفت: به رغم کمبود اعتبارات در این دولت تسهیلاتی خوبی در بخش مکانیزاسیون و آبیاری تحت فشار به کشاورزان اعطا شده است.
همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه صنایع دستی و توانمندیهای بخش کشاورزی سبزوار برپا شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.