اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 مهر 1394 / کد مطلب: 10386 / نظرات: 0

معاون وزیر جهاد کشاورزی:


15درصد فعالیت صنعت طیور کشور در چرخه تولید استاندارد است


15درصد فعالیت صنعت طیور کشور در چرخه تولید استاندارد است معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 15 درصد از مجموع فعالیتهای صنعت طیور کشور در چرخه تولید استاندارد است.
 
حسن رکنی روز چهار شنبه در مراسم بهره برداری از یک کارخانه خوراک دام و طیور در سبزوار افزود: چرخه تولید استاندارد یعنی تولیدکنندگان صنعت مرغ کشور نباید دغدغه ای در زمینه تولید، تامین خوراک دام، تولید جوجه گوشتی، بازاریابی و تامین دامپزشک داشته باشند که تنها راه رفع این دغدغه ها فعال کردن زنجیره تولید است .
وی گفت: امروز در زمینه تولید مرغ در کشور به لحاظ کیفی مشکلی وجود ندارد بلکه باید به کیفیت تولیدات این بخش بیشتر توجه شود کنیم زیرا ارتقا کیفیت در گرو توجه به زنجیره تولید است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: توجه به زنجیره تولید در کاهش هزینه های مرغداران بسیار موثر بوده و سبب افزایش کیفیت تولید مرغ شده که این موضوع در صادرات طیور نیز تاثیر دارد.
وی ادامه داد: امروز افزون بر 9 میلیون تن مواد کنسانتره در بخش طیور کشور تولید می شود که برای توازن ضریب تبدیل این مواد غذایی مورد مصرف مرغداریها با دیگر مواد غذایی، نیاز به ساخت کارخانه های صنعتی خوراک دام و طیور است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید توازن در تولید خوراک دام ایجاد شود که این امر در کارخانه های خوراک دام امکانپذیر است.
وی افزود: در پی آن هستیم که بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در زمینه بهبود ضریب تبدیل خوراک دام در مرغداریهای کشور در پنج سال آینده تولید نهاده های دامی و طیور افزایش یابد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: منطقه سبزوار توانمندیهای خوبی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی دارد.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: شهرستان سبزوار در زمینه تولید آبزیان، خوراک دام و طیور دارای رتبه و جایگاه خوبی در استان خراسان رضوی است.
وی در ادامه گفت: تعدادی از کارخانه های تولیدی در بخش کشاورزی سبزوار در انتظار تخصیص اعتبارات و تسهیلات هستند، به دلیل نبود سرمایه در گردش تعدادی بهره برداری از این کارخانه ها معطل مانده که آسیبی جدی برای شهرستان محسوب می شود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.