اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1394 / کد مطلب: 10378 / نظرات: 0


دولت تدبیر و امید به اشتغالزایی روستائیان توجه ویژه دارد


 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید به اشتغالزایی روستائیان توجه ویژه دارد.
 
اسماعیل نورمحمدی  در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان خوشاب با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به روستاها افزود: نگاه این دولت از نگاه عمرانی صرف به روستاها فراتر رفته و به فکر توسعه پایدار روستایی است.
وی اظهار کرد: در توسعه پایدار روستایی به همه ابعاد اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در روستاها توجه می شود.
وی با اشاره به افزایش خدمات دهی به روستاییان در بهره مندی از زیرساخت ها اظهار کرد: بهره مندی 700 روستا در استان خراسان رضوی از نعمت گاز در برنامه امسال دولت است.
وی با بیان اینکه سال آینده نیز 700 روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند افزود: تا پایان سال 96تمام روستاهای کشور و به تبع آن استان خراسان رضوی از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی همچنین به اهمیت اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: تا اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان نباشد خدمات هم کارایی و کارآمدی لازم را نخواهد داشت.
وی اجرای طرح های مشارکتی برای اشتغالزایی روستاییان را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و افزود: در این طرح ها دولت تسهیلات با کارمزد سه درصد به سرپرست خانوارهای روستاییان برای اشتغالزایی پرداخت می کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی همچنین یکی از اولویت های این دفتر را تکمیل ساختمان های دهیاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری دهیاری بدون ساختمان در استان نخواهیم داشت.
نورمحمدی اظهار کرد: هم اکنون 1700 ساختمان دهیاری در این استان ساخته شده و بیش از 600 دهیاری نیز فاقد ساختمان و یا دارای ساختمان نیمه تمام هستند.
وی به اتمام طرح های نیمه تمام در روستاها تاکید کرد و گفت: این طرحها باید سریعتر به اتمام برسند تا مردم شیرینی استفاده از آنها را احساس کنند.
وی همچنین به افزایش اعتبارات دهیاری ها اشاره کرد و افزود: اعتبارات دهیاری ها از سال 90 تاکنون 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در توسعه روستاها گفت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید با استفاده از نخبگان روستاها، سند توسعه و چشم انداز برای روستای خود تعریف کنند.
فرماندار خوشاب نیز در این همایش با اشاره به جایگاه روستاییان در تولید، عمران و توسعه گفت: شهرستان خوشاب بیشترین تعداد روستانشین را دارد.
حسین ابراهیمی کردیانی با اشاره به توجه ویژه دولت به روستاها افزود: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در زمینه خدمات دهی به روستاییان انجام شده است.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه بهره مندی روستاییان از آب آشامیدنی و آسفالت راه روستایی اشاره کرد و گفت: هر چند در برخورداری از این شاخصه ها با میانگین استانی فاصله داریم اما اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی همچنین به رشد خدمات در حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: دستگاههای بی.تی.اس شهرستان خوشاب از پنج دستگاه به 15 دستگاه افزایش یافته است.
فرماندار خوشاب همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولین ذیربط در برخورداری از پوشش شبکه های دیجیتالی تلویزیون در این شهرستان شد.
وی ایجاد اشتغال را مهمترین دغدغه در حوزه روستاها دانست و افزود: با فراهم آوردن بستر اشتغال در روستاها و حمایت از تولید از مهاجرت روستاییان جلوگیری می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.