اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 مهر 1394 / کد مطلب: 10375 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


دولت یازدهم به توسعه و صنایع دستی روستاها توجه ویژه دارد


دولت یازدهم به توسعه و صنایع دستی روستاها توجه ویژه دارد  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دولت یازدهم به توسعه و صنایع دستی روستاها و مناطق محروم توجه ویژه ای دارد.
 
احمد برادران روز یکشنبه در نخستین جشنواره سفالگری روستای برآباد بخش روداب سبزوار افزود: دولت برای توسعه روستاها اقدامات خوبی انجام داده و تسهیلات و اعتبارات مناسبی برای احیا و ارتقای صنایع دستی روستاها در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: جشنواره سفالگری روستای برآباد به عنوان یکی از جلوه های توانمندی منطقه سبب شناخته شدن ظرفیت های این روستا می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره مزبور یک کار هنری و فرهنگی است گفت: آثاری که توسط هنرمندان این روستا خلق شده در منطقه بی نظیر است.
برادران افزود: هنر سفالگری در این منطقه در حال تعطیل شدن است و مسوولان ذیربط باید به این توانمندی توجه کنند تا زمینه اشتغال پایدار در روستا فراهم شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نیز با بیان اینکه روستای برآباد ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد گفت: در صدد هستیم این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری غرب استان خراسان رضوی تبدیل کنیم.
محمود رضا سلیمانی افزود: مناطق روستایی سبزوار دارای ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری هستند که برای احیای آن برنامه ریزی شده است.
روستای برآباد بخش روداب سبزوار با حدود 250 خانوار جمعیت در حدود 47 کیلومتری جنوب غربی سبزوار قرار دارد.
شغل اصلی مردم این منطقه کوزه گری و سفالگری بوده که اینک در حال فراموشی می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.