اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 مهر 1394 / کد مطلب: 10374 / نظرات: 0


پایگاههای امداد و نجات جاده ای سبزوار و داورزن نیازمند تجهیزات


پایگاههای امداد و نجات جاده ای سبزوار و داورزن نیازمند تجهیزات  رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: پایگاههای امداد و نجات جاده ای این جمعیت در شهرستانهای سبزوار و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی نیازمند تجهیزات است.
 
رضا شهرآبادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در جاده های سبزوار - شاهرود و سبزوار - بردسکن فعال هستند.
وی با اشاره رفت و آمد سالانه میلیونها مسافر و زائر بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) از جاده های سبزوار و داورزن گفت: تجهیز پایگاههای امداد و نجات روستاهای مهر و کاهک داورزن در جاده پر رفت و آمد سبزوار - شاهرود و نیز پایگاه ابراهیم آباد در جاده سبزوار - بردسکن بسیار ضروری است.
رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار پایگاه امداد و نجات جاده ای روستای مهر داورزن را فاقد خودرو نجات ذکر و بیان کرد: برای تجهیز پایگاههای مذاکرات و مکاتباتی با مسوولان شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
وی افزود: با پیگیری انجام شده قرار است از محل ماده های 10 و 12 قانون مدیریت بحران، اعتباراتی را در این خصوص تخصیص یابد.
شهرآبادی با اشاره به وقوع 159 مورد حادثه واژگونی و تصادف طی شش ماه نخست امسال ادامه داد: این حوادث در جاده های سبزوار - شاهرود و سبزوار - بردسکن رخ داده اند.
وی گفت: در این مدت 352 نفر حادثه دیده توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی و 212 مصدوم نیز به مراکز درمانی سبزوار منتقل شده اند، همچنین 16 نفر در همین حوادث جان خود را از دست دادند.
رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: همچنین طی این مدت 779 نفر به پایگاههای جاده ای جمعیت هلال احمر این شهرستان مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته هزار و 287 نجاتگر و هزار و 61 امدادگر داوطلب با سه پایگاه امداد و نجات جاده ای سبزوار و داورزن همکاری داشته اند.
شهرآبادی گفت: همچنین در این مدت دو عملیات نجات در کوهستان توسط جمعیت هلال احمر اجرا شده، سه دوره آموزشی عمومی امداد با شرکت 85 فراگیر، 16 دوره کمکهای اولیه با شرکت 420 فراگیر و سه دوره مهارتهای پایه داوطلبی با حضور 84 امدادگر داوطلب نیز برگزار شده است.
جمعیت هلال احمر سبزوار سه هزار و 572 داوطلب، عضو جوان، امدادگر و نجاتگر دارد. سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.