اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 مهر 1394 / کد مطلب: 10333 / نظرات: 0


تولید گوشت مرغ در شهرستان خوشاب افزایش یافت


 رییس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: تولید گوشت مرغ در این شهرستان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 20 درصد افزایش یافت.
 
دکتر برات الله زیدآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیش از 2100 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل 1680 تن بوده است.
وی افزایش ظرفیت، نظارت کارشناسان و رعایت اصول بهداشتی مرغداران را از جمله عوامل افزایش تولید گوشت مرغ در این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: هم اکنون 30 واحد مرغداری صنعتی به ظرفیت 580 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در شهرستان خوشاب فعالیت دارند.
رییس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 900 هزار قطعه مرغ زنده از این شهرستان به مقصد کشتارگاههای داخل و خارج از استان حمل شده است.
زیدآبادی همچنین با اشاره به 570 مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های دامی خوشاب اظهار کرد: در این بازدیدها 170کیلو گرم گوشت غیر قابل مصرف کشف و معدوم شده و دو متخلف نیز در این ارتباط به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
وی با اشاره به وجود 90 هزار راس دام سبک و 2400 راس دام سنگین در خوشاب افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 129 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و 132 هزار راس نیز علیه بیماری های اختصاصی دام واکسینه شده اند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.