اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 6 مهر 1394 / کد مطلب: 10304 / نظرات: 0

رییس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی:


عربستان سعودی در زمینه صدور ویزا برای هیات ایرانی کارشکنی می کند


عربستان سعودی در زمینه صدور ویزا برای هیات ایرانی کارشکنی می کند  رییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی در زمینه صدور ویزا برای هیات ایرانی کارشکنی می کند.
 
محمد رضا محسنی ثانی  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ما همواره شاهد برخورد های خصمانه، خلاف عرف دیپلماتیک و دور از اخلاق اسلامی دولت عربستان سعودی در این زمینه بوده ایم که این امر امروز تبدیل به یک رویه ناهنجار شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان لحظه وقوع حادثه منا پیگیری های لازم را در دستور کار خود قرار داد افزود: وزارت امور خارجه به طور جدی به دنبال اخذ ویزا برای حضور هیات ایرانی در عربستان سعودی به منظور بررسی ابعاد مختلف این حادثه است.
وی گفت: کارشکنی و ناهماهنگی های ایجاد شده از سوی دولت عربستان سبب شده است هیات ایرانی هنوز موفق به سفر به این کشور نشود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به محض صدور ویزا از سوی دولت عربستان هیات ایرانی به جده سفر خواهد کرد افزود: در این سفر من و دکتر حیدرپور به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی خواهیم کرد.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف از سفر اعضای این کمیسیون، بررسی ابعاد فاجعه، پیگیری حقوق زائران از مجاری بین المللی و حقوقی است.
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران باید در راستای احقاق حقوق زائران بیت الله الحرام پیگیری های ویژه ای را از مجاری قانونی بین المللی و سیاسی داشته باشد گفت: این امر از حقوق یک کشور است و دولت سعودی نیز باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در زمان حج باشد.
محسنی ثانی با اشاره به صحبت های مطرح شده در زمینه بررسی طرح دوفوریتی در باره حج افزود: طرحی در این زمینه مطرح نشده و ما هم در مجلس مطالبی را شنیده ایم و برخی همکاران صحبت هایی را مطرح کرده اند.
وی اظهار کرد: در کمیسیون امنیت ملی نشست هایی در زمینه بررسی ابعاد فاجعه برگزار شده و سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور و معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته و اعضای کمیسیون از طریق ارتباطاتی که با ستاد جده ، مکه و مدینه برقرار شده است لحظه به لحظه در جریان رخ دادها قرار می گیرند تا بتوانیم به راهکارهایی در این برسیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.