اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 4 مهر 1394 / کد مطلب: 10296 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:


مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت برای لغو سریع تحریم ها است


مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت برای لغو سریع تحریم ها است  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد بهترین فرصت برای پرداختن به لغو سریع تحریم های ایران است.
 
محمد رضا محسنی ثانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور رییس جمهوری در این مراسم اظهار کرد: انتظار می رود ایشان به موضوع مهم توافق هسته ای به عنوان یکی از مهمترین قرارداد های بین المللی مورد توجه کشورهای مختلف بپردازد.
رییس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: لغو تحریمها ، عادی شدن روابط ، اعتماد سازی لازم در موضوع لغو تحریم ها و اجرای برجام از مهمترین محورهایی است که رییس جمهوری به عنوان نماینده ملت ایران می تواند در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل مورد توجه قرار دهد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در گذشته کشورهای مختلف از موضوع برجام ، توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها حمایت کرده اند، در این مجمع نیز با مطرح شدن این موضوعات می توان حمایت های آنان را جلب کرد.
وی با بیان اینکه باید از پشتیبانی جامعه جهانی در حوزه مذاکرات و توافق هسته ای بهره برداری کنیم افزود: سازمان ملل متحد دربرگیرنده بیش از 140 کشور است که باید از این ظرفیت بهره برداری شود.
وی اظهار کرد: وجود کشورهای شرق آسیا ، خاورمیانه و کشورهای آسیایی ظرفیت خوبی را برای ایجاد ارتباط اقتصادی و سیاسی با ایران ایجاد کرده که باید به سوی تقویت این روابط برویم.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به سفر آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران نیز گفت: این سفر مانند دیگر سفرهایی بود که کارشناسان آژانس به ایران داشتند.
وی با بیان اینکه سفر آقای آمانو در راستای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک به ایران صورت گرفته بود افزود: سفر وی در اجرای برجام موثر خواهد بود.
وی در باره مذاکره مستقیم مقامات ایرانی با مقامات آمریکایی نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه اعلام شده هیچ مذاکره مستقیم بین مقامات ایرانی و آمریکایی صورت نخواهد گرفت.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.