اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 مهر 1394 / کد مطلب: 10286 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد :


دفاع مقدس قطعه ممتاز انقلاب اسلامی ایران است


دفاع مقدس قطعه ممتاز انقلاب اسلامی ایران است حجه الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم در جمع بسیجیان ششتمد گفت: هفته دفاع مقدس ، هفته بازخوانی و یادآوری دلامردیهای مردانی است که به جزء خدا به هیچ چیز اندیشه نکردند.
امام جمعه ششتمد افزود: آمده ایم که در هفته دفاع مقدس یاد آن مردان بزرگ را گرامی بداریم و آمده ایم که پرونده ارزشمند دفاع مقدس را بازخوانی کنیم.
وی ادامه داد: باید رشادت ها و دلامردیهای آنها را به نسل جدید که روزهای خون و آتش را ندیده اند بازگو کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم اظهار داشت: هفته دفاع مقدس قطعه ممتاز انقلاب اسلامی و قطعه ای درخشان در تاریخ کهن ایران است.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دهها و صدها دستاورد برایمان به ارمغان آورده است و اگر این همه را نداشت فقط حماسه دفاع مقدس برای کارآمدی نظام کافی بود.
وی گفت: جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران اسلامی از جنگ جهانی اول و دوم طولانی تر بود و البته جنگ ما در مقابل جنگهای جهانی اول و دوم جنگ نابرابری است چرا که در هشت سال دفاع مقدس یک طرف ایران اسلامی بود و در طرف دیگر تمامی استکبار در پشتیبانی از صدام حاضر شده بودند و هر چه داشتند به صحنه آوردند.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم افزود: در شرایطی جنگ را به کشور ما تحمیل کردند که کشور در آن روزها شرایط خوبی نداشت سپاه هنوز سازماندهی نشده بود ، ارتش مشکلات فراوانی داشت و نظام اداری به طور کامل استقرار پیدا نکرده بود.
ایشان ادامه داد: اما با همه این شرایط و سختی های جنگ اما دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی برای نظام داشت که مهم ترین آن خودباوری است.
امام جمعه ششتمد گفت: در جنگ ثابت شد که ما می توانیم چرا که در روزهای ابتدایی جنگ حتی سیم خاردار نداشتیم و از حداقل امکانات و تسلیحات محروم بودیم ولی امروز دستاوردهای علمی و نظامی فراوانی را به دست آورده ایم که همگی به برکت دفاع مقدس و خودباوری بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس تولد تفکر بسیجی است.
وی افزود: بسیج پشتوانه محکمی برای نظام مقدس ماست و تفکر بسیجی برگرفته از تعالیم اسلامی و قرآن می باشد.
امام جمعه ششتمد از بسیج بعنوان تکیه گاه مطمئن برای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: کلمه بسیجی یک ارزش افزوده است و بسیجی بودن حد و مرز ، سن و سال و مدرک تحصیلی و طبقه شغلی نمی شناسد و امروز این تفکر که در هشت سال دفاع مقدس متبلور شده بود در حزب الله لبنان ، در عراق و مبارزه با داعش و در یمن و در مبارزه با آل سعود کاربردی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم اظهار داشت: سومین دستاورد هشت سال دفاع مقدس احیاء ارزشها و تفکر عاشوراست.
وی ادامه داد: ما تا قبل از جنگ تفکر عاشورا را تئوری می خواندیم که امام حسین(ع) شعار هیهات من الذله را سرداد اما در جنگ این مهم را لمس کردیم.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.