اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 شهريور 1394 / کد مطلب: 10281 / نظرات: 0

فرماندار وِیژه سبزوار :


طرح نوآوران سلامت در روداب سبزوار اجرا می شود


طرح نوآوران سلامت در روداب سبزوار اجرا می شود   از ابتدای آذرماه لغایت 15 بهمن ماه سال جاری هیات پزشکی نورآوران سلامت در راه خدمت رسانی به مردم منطقه محروم روداب سبزوار هستند.
نورآوران سلامت ثمره‌ ایثار و از خود گذشتگی گروهی از چشم پزشکان، دندان پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و همه نیکوکارانی است که هدفی جز خدمت رسانی بی‌منت به محرومان جامعه ندارند و اغلب مایل نیستند در تریبون‌ها، رسانه‌ها و جلوی دوربین‌ها ظاهر شوند.

این گروه از پزشکان متخصص و فوق تخصص تاکنون به روستاهای مختلفی از سطح کشور اعزام شده و این بار نیز در راه روستاهای محروم منطقه روداب سبزوار هستند تا بتوانند به مردم محروم این شهر خدمات درمانی خود را ارائه دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرائی برای استقبال از گروه نورآوران سلامت که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: سالیان زیادی است که دکتر هاشمی دستجردی وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی هیاتی متشکل از پزشکان متخصص و فوق تخصص را با هزینه شخصی خود به مناطق محروم کشور اعزام می کنند این اقدام علیرغم هزینه بسیار بالای خود، نشان دهنده روحیه جهادی و ارزشی این مقام کشوری در وزارت است.

احمد برادران افزود: این هیات پزشکی 15 آبان ماه در منطقه روداب مستقر می شوند و از ابتدای آذرماه به مدت 75 روز به جمعیت مردان بالای 40 سال و کودکان زیر 15 سال خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهند.

وی بیان کرد: به لحاظ محروم بودن منطقه یکسری کمبودات وجود دارد که در مدت باقی مانده تا اعزام این تیم پزشکی به سبزوار با هماهنگی بی بخشی بین دستگاه های اجرائی  نسبت به رفع نواقص اقدام خواهد شد.

برادران اظهار کرد: هیات نورآوران سلامت در مجتمع آموزشی ملوند در قالب 4 کانتینر استقرار خواهند یافت این تیم روزانه 120 نفر بیمار را ویزیت خواهند کرد که این رقم شامل 80 نفر بیمار چشمی و 40 نفر دهان و دندان هستند.

فرماندار سبزوار ادامه داد: پیش بینی می شود در 75 روز استقرار هیات نورآوران سلامت  در منطقه روداب حدود 9 هزار نفر از خدمات پزشکی این گروه مجاهد پزشکی بهره مند شوند با هماهنگی های انجام شده قرار است علاوه بر روداب، مردم دیگر مناطق داورزن، ششتمد و افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در قالب این طرح پذیرش شوند.سبزوار نیوز





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.