اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1394 / کد مطلب: 10274 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار : روستاها باید محل تولید اشتغال و کار آفرینی باشد


فرماندار سبزوار : روستاها باید محل تولید اشتغال و کار آفرینی باشد  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت : روستا ها باید محل تولید اشتغال و کار آفرینی شود .
 
احمد برادران روز سه شنبه در  روستای خسروجرد سبزوار افزود : دولت تدبیر و امید توجه خوبی به روستاها دارد و در پی توسعه پایدار و اشتغالزایی در روستاها می باشد و تاکنون کارهای خوبی انجام شده است .
وی یادآورشد : رئیس جمهوری سال گذشته در روز ملی روستا سیاست های دولت را تبیین نمودند که روستاها مبتنی بر توسعه پایدار معرفی شود.
برادران همچنین افزود : یکی از عوامل مهم در توسعه روستا ها، مشارکت مردم است و توسعه روستاها باید مبتنی بر نیاز سنجی مردم روستاها باشد .
فرماندار سبزوار با بیان اینکه یکی از منابع عمده درآمد روستاها کشاورزی است ،گفت : کمبود آب یک بحران است و کشاورزان به عنوان تولید کنندگان این بخش باید با مشارکت و برنامه ریزی استفاده از منابع آبی را کاهش و الگوی کشت را مدیریت نمایند.
وی افزود : امروز با توجه به کاهش سطح آبهای زیر زمینی توجه به بخش کشاورزی و توسعه زیر ساخت ها یک ضرورت است.
برادران گفت : برای بهره برداری مناسب آب در بخش کشاورزی ، کشت محصولات بر اساس نوع اقلیم و ضرورت الگوی کشت و لوله گذاری جهت انتقال آب کشاورزی ضروری است.
فرماندار ویژه سبزوار تشکل تعاونی های تولیدی در روستاها با تسهیلات ارزان قیمت را از عواملی دانست که منجر به توسعه در آمد در روستا و پایداری ساکنان روستاها خواهد شد.
وی افزود : روستای خسروجرد سبزوار با پتانسیل و ظرفیت بالا ، الگوبی برای توسعه پایدار در منطقه معرفی شده است .
25 درصد از جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان که در مرکزی، ششتمد و روداب سکونت دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.