اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 24 شهريور 1394 / کد مطلب: 10263 / نظرات: 0

همزمان با افتتاح 140 مدرسه برکت در سراسر کشور :


واحد آموزشی اهدایی مقام معظم رهبری در سبزوار افتتاح شد


واحد آموزشی اهدایی مقام معظم رهبری در سبزوار افتتاح شد  همزمان با افتتاح 140 مدرسه برکت در سراسر کشور یک واحد آموزشی اهدایی دفتر مقام معظم رهبری نیز روز سه شنبه طی مراسمی در روستای خسروجرد بخش مرکزی شهرستان سبزوار گشایش یافت.
 
مدیر فنی طرحهای اقتصاد و زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: راهبرد اصلی بنیاد برکت رفع محرومیت از طریق توانمندسازی اقتصادی است لذا در دو بخش زیربنایی نظیر ساخت مدرسه، راه و توانمندسازی اقتصادی با محوریت مناطق محروم فعالیت می کند.
رسول تدین افزود: امروز در قالب ارتباط ویدیوکنفرانس همزمان 140 مدرسه با 844 کلاس درس در سراسر کشور افتتاح شد.
مدیر فنی طرحهای اقتصاد و زیربنایی بنیاد برکت افزود: از سوی این بنیاد تاکنون 730 مدرسه با 3650 کلاس درس و پوشش 80 هزار دانش آموز در 1100 روستای محروم در 31 استان کشور احداث شده است.
وی افزود: بنیاد برکت در خراسان رضوی دارای پنج شرکت با مشارکت اقتصادی بوده که حدود شش هزار اشتغال ایجاد کرده اند.
فعالیت بنیاد برکت 1386 پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بطور عمده در در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مناطق محروم در سطح کشور آغاز شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: با عنایات مقام معظم رهبری بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به زیر ساختها و بستر سازی برای توسعه کشور خدمات ارزنده ای داشته است.
احمد برادران افزود: یکی از حوزه هایی که بنیاد برکت در آن فعالیت می نماید آموزش و پرورش است زیرا این نهاد در توسعه پایدار نقش اساسی دارد.
وی ادامه داد : آموزش و پرورش در توسعه پایدار کشور نقش اساسی دارد و توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده کشور و غفلت از آن غفلت از آینده کشور است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت : سه کارکرد عمده آموزش و پرورش انتقال ارزشها و عقاید اسلامی آداب ورسوم و تکنولوژی برای نسل های آینده است.
برادران افزود : توجه به بخش خصوصی و خیرین مدرسه ساز جهت توسعه فضاهای آموزشی ضرورت دارد و بخش خصوصی و خیرین مدرسه ساز نقش موثری در این زمینه ایفا می نمایند.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: مدرسه شش کلاسه روستای خسروجرد دارای نمازخانه و سالن چندمنظوره است.
مرتضی بینش افزود: این طرح 1500 متر مربع زمین، 422 مترمربع فضای آموزشی، 135 متر سالن چندمنظوره و 200 متر دیوارکشی و فنس کشی دارد.
50 هزار نفر از جمعیت شهرستان سبزوار را دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می دهند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.