اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 شهريور 1394 / کد مطلب: 10260 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار


بازسازی عتبات عالیات ابراز ارادت به اهل بیت (ع) است


بازسازی عتبات عالیات ابراز ارادت به اهل بیت ع است  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت : بازسازی و توسعه عتبات عالیات ابراز ارادت به اهل بیت (ع) است و همه ما باید در این امر مقدس تلاش کنیم .
 
احمد برادران یکشنبه شب در جریان بازدید از دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات منطقه سبزوار اظهار کرد: مردم مومن و ولایی کشورمان توجه و علاقه فراوانی به بازسازی و توسعه عتبات عالیات دارند .
نماینده عالی دولت در سبزوار ادامه داد : اهمیت به بازسازی عتبات عالیات بسیار ضروری و امری واجب است و تا کنون در جهت بازسازی اماکن مقدس در کشورهای عراق و سوریه کارهای خوبی انجام شده است .
وی از تمامی دستگاههای اجرایی این شهرستان خواست تا با ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار همکاری کنند .
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات منطقه سبزوار نیز با ارائه گزارشی گفت : مردم این شهرستان طی سه ماهه اخیر بیش از 600 میلیون ریال وجه نقد و حدود 70 گرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند .
علی اکبر دلبری اظهار کرد : این کمکها برای بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی ، نجف اشرف ، کاظمین و سامراء هزینه خواهد شد .
وی افزود: همچنین در این مدت 26 تفاهمنامه همکاری بین ادارات ، نهادهای انقلاب اسلامی و تشکل ها با این ستاد منعقد شده است .
او گفت : تفاهمنامه های مزبور در خصوص ارائه راهکار و کمک برای تامین نیروهای متخصص ، مصالح ، جذب کمک های مالی نقدی و غیر نقدی و جمع آوری نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات بوده است .
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات منطقه سبزوار افزود: در این مدت برای جذب کمک های مردمی 15 ستاد فرعی در ادارات ،تشکل ها و بخش های تابعه شهرستان سبزوار تشکیل شده است .ایرنا

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار همچنین گفت : ستاد بازسازی عتبات عالیات از برکات جمهوری اسلامی است
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ،  احمد برادران  در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار گفت : بازسازی عتبات عالیات سبب اقتدار مسلمانان در برابر جبهه استکبار و عناصر تکفیری خواهد شد .
وی افزود : موضوع مهم در بازسازی عتبات عالیات حفظ جهت مردمی آن است باید تلاش شود از فرصتی که به منظور خدمت رسانی به اهل بیت عصمت و طهارت فراهم شده به درستی استفاده کرد و از  ظرفیت همه مردم و مسئولین برای انجام این امر مقدس بهره برد .
 وی با اشاره به آنکه هر جا که مردم حضور دارند و تشکیلات مردمی است تداوم آن بیشتر است گفت : یکی از سیاست های دولت  تقویت بخش خصوصی و مردمی سازی است .
 فرماندار ویژه سبزوار بیان کرد :   حتی در امور فرهنگی نیز سپردن امور به مردم  مد نظر است و دولت نقش تسهیل گری  و آماده نمودن بسترها را دارد.
برادران افزود : شهرستان سبزوار از ظرفیت های اقتصادی خوبی برخوردار است  چنانکه علیرغم کاهش در آمدهای مردمی در سالهای اخیر به سبب خشکسالی و ... در جمع آوری زکات و کمیته امداد کمک های چشمگیری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مشارکت در ساخت عتبات عالیات، تضمین‌ کننده خیر دنیا و آخرت است گفت :  بایست در کنار کمک مردمی ،  صنعت  گر ان و تولید کنندگان و نیز دستگاههای اجرایی مساعدت نمایند .
فرماندار سبزوار به حضور پر شور و میلیونی مسلمانان جهان درآیین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این اجتماع عظیم  بعنوان اثر معنوی ثبت جهانی شده که مبین قدرت مسلمانان و عشق آنها به ائمه اطهار علیها السلام است.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه، راه‌ کارهای جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 منبع





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.