اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 شهريور 1394 / کد مطلب: 10254 / نظرات: 0


یک مسوول: شهرستان جغتای با کمبود فضای آموزشی مواجه است


 مدیر آموزش و پرورش جغتای گفت : این شهرستان بویژه روستاها با کمبود فضای آموزشی مواجه است.
 
محمدرضا دستورانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یک فضای آموزشی در شهر جغتای و 9 فضای آموزشی دیگر در روستاهای بخش مرکزی و هلالی این شهرستان نیاز است.
وی در آستانه سال تحصیلی جدید ادامه داد : هم اکنون به دلیل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان از فضاهای آموزشی استیجاری استفاده می شود.
دستورانی با اشاره به تخریبی بودن خوابگاه هنرستان فنی شهر جغتای گفت : علاوه بر کمبود فضای آموزشی 40 اتاق خوابگاهی با ظرفیت 400 نفر در این شهرستان مورد نیاز است .
مدیر آموزش و پرورش جغتای همچنین اظهار داشت : هم اکنون 35 درصد از فضاهای آموزشی این شهرستان تخریبی و نیازمند بازسازی است.
وی با اشاره به پراکندگی روستاهای این شهرستان ادامه داد : در حال حاضر در برخی روستاها به علت کاهش جمعیت به دلایلی چون مهاجرت با فضاهای آموزشی خالی و در برخی مناطق نیز به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی با کمبود مواجه هستیم .
دستورانی با اشاره به نقش تعامل و همدلی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت : با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی نیاز هست تا خیرین مدرسه ساز در این حوزه ورود پیدا کنند.
وی اظهار کرد : در شهرستان جغتای برای تامین زمین برای فضاهای آموزشی هیچ مشکلی نیست و در صورت مشارکت خیرین زمین در اختیارشان قرار می گیرد.
مدیر آموزش و پرورش جغتای به برگزاری دو جشنواره خیرین مدرسه ساز در این شهرستان اشاره کرد و گفت : مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان امسال راه اندازی شده است.
10 هزار دانش آموز در 145 فضای آموزشی در سطح شهرستان جغتای در حال تحصیل هستند.
شهرستان 48 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.