اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1394 / کد مطلب: 10220 / نظرات: 0


معاون وزیر راه و شهرسازی:نخستین محموله ریل ایرانی زمستان امسال تحویل می‌شود


معاون وزیر راه و شهرسازی از تحویل نخستین محموله ریل ایرانی در زمستان امسال خبر داد.

علی نورزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه حرم تا حرم در سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به تحویل نخستین محموله ریل ایرانی از زمستان امسال به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در سطح کشور بیش از هزار و 500 کیلومتر خط آهن زیرسازی شده که با توجه به حل شدن مشکلات تحریم و برداشته شدن محدودیت‌ها برای این میزان زیرسازی در خطوط آهن در حال احداث، ریل وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توافقی سه جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید ریل ایرانی منعقد شده است، تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به تامین ریل در داخل، کارخانه فولاد مبارکه در حال ساخت ریل ایرانی است، که بر اساس قول‌های داده شده، زمستان امسال نخستین محموله از این ریل‌ها را تحویل می‌گیریم.

نورزاد با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن سبزوار خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های عمرانی در منطقه سبزوار در این حوزه سرعت چشمگیری داشته که در این بازدید نیز مقرر شد، با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه نزدیکی ایستگاه‌های راه‌آهن به شهرها، این ایستگاه در داخل شهر سبزوار احداث شود.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان هر چه سریع‌تر باید جانمایی محل ساخت ایستگاه را مشخص کنند، عنوان کرد: با توجه به موقعیت خط آهن ساخت ایستگاه نیز انجام می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از خط آهن را به دنبال دارد.

نورزاد با اشاره به اینکه اعتبارات احداث این ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرها پیش‌بینی شده است، گفت: در بودجه سالانه اعتبارت پروژه دیده شده و امیدواریم با توجه به نیاز  مردم برای ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرها و مسیرهای نزدیک به خطوط آهن دولت اعتبارات را به موقع تامین کند.

وی به روند اجرایی پروژه حرم تا حرم نیز اشاره کرد و افزود: آزاد راه حرم تا حرم از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است که در حال حاضر کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و روند اجرایی آغاز شده که امیدواریم این کار با تامین اعتبارات با سرعت بیشتری ادامه یابد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.