اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 شهريور 1394 / کد مطلب: 10217 / نظرات: 0


همایش «بررسی چالش‌های كشاورزی سبزوار» در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود


 نخستین نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش بررسی چالش‌های كشاورزی با تكیه بر توانمندی‌های دانشگاه‌ها در سالن كنفرانس مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد.

   معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در ابتدای این نشست با اشاره به ارائه‌ی طرح و میزبانی «همایش بررسی چالش‌های كشاورزی با تكیه بر توانمندی‌های دانشگاه‌ها» توسط این دانشگاه، به تشریح اهداف این همایش پرداخت.

   دكتر سپهر سلطانی، بحران آب را نخستین محور چالش كشاورزی سبزوار عنوان كرد و گفت: با توجه به استقبال معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه‌ی شهرستان، كمیته‌ای جهت برگزاری هرچه‌بهتر این همایش تشكیل شده و مراحل مقدماتی برگزاری آن در حال انجام است.

   وی آگاهی‌بخشی و انتقال علم به جامعه‌ی كشاورزی را از جمله رسالت‌های مهم دانشگاه عنوان كرد و گفت: ایجاد ارتباط سازنده بین كشاورزان و نهادهای اجرایی شهرستان نیز می‌تواند نقل تعیین‌كننده‌ای در توسعه‌ی كشاورزی سبزوار ایفا كند.

   دلایل تغییر اقلیم شهرستان، استفاده‌های نامتعارف از آب‌‌، طراحی الگوی كشت در شرایط خشكسالی، استفاده از آب‌های نامتعارف، راه‌های مبارزه با خشكسالی، وضعیت قنات‌های شهرستان، كاهش منابع آبی و تأثیر آن بر شوری آب و خاك، خالی‌شدن روستا‌ها از سكنه، انجام طرح‌های كوتاه‌مدت و دوره‌های آموزشی برای كشاورزان و دامداران، برگزاری نمایشگاه با موضوع كشاورزی، كنترل سیل و بررسی مشكلات دامداری‌های شهرستان، از جمله موضوعاتی بود كه در این نشست، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.