اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 شهريور 1394 / کد مطلب: 10210 / نظرات: 0


سبحانی‌فر: عده‌ای موفقیت دولت را به ضرر خود می‌دانند


سبحانی‌فر: عده‌ای موفقیت دولت را به ضرر خود می‌دانند نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هیچکس بهتر از طیب‌نیا برای وزارت اقتصاد، نخواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: رمضانعلی سبحانی‌فر در تشریح عملکرد اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: برای بررسی وضع اقتصادی دو ساله گذشته، باید نگاهی به اوضاع اقتصادی کشور قبل از آمدن دولت یازدهم داشته باشیم، چرا که اوضاع اقتصادی کشور در دو سال گذشته بسیار متفاوت بوده است.
وی تصریح کرد: در قبل از دو سال گذشته تورم افسار گسیخته‌ای داشتیم که نزدیک به 42 درصد بود، همچنین با بی‌ثباتی بازار اقتصادی و پولی مواجه بودیم که می‌توان گفت یک به هم‌ریختگی وجود داشت و از طرفی می‌توان گفت که شروع شدت تحریم‌ها در سه سال گذشته بوده است و اثرگذاری آن به بازار اقتصادی و بازار پولی، یک درون‌ریختگی در ساختمان اقتصادی کشور به وجود آورده بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا با این نگاه به گذشته می‌توانیم یک قضاوت و تحلیلی داشته باشیم از وضعیت اقتصادی دو سال گذشته که آثارش اولا این بود که آن تورم افسار گسیخته 42 درصدی توانست به زیر 20 درصد کاهش پیدا کند و از طرفی ثبات اقتصادی را در جامعه ایجاد کند و این ثبات موجب شد که یک آرامش اقتصادی و آرامش روانی را به دنبال داشته باشد و از طرف دیگر ساماندهی بازار اقتصادی را داشتیم که ساماندهی بازار پولی را به همراه داشته است؛ نمونه آن را در بحث قیمت‌های طلا و ارز می‌بینیم که از ثبات بیشتری برخوردار شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از این که مهار تورم ایجاد شود، رکود همیشه همراهش خواهد بود. ولی برای بحث خارج شدن از رکود تدبیر لازم انجام نشد و از دولت انتظار می‌رود که این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و با ارائه تسهیلات و منابع داخلی بانک‌ها به بخش صنعت، تولید و کشاورزی که از ناحیه مهار تورم دچار رکود شده‌اند بهبود بخشد.
وی افزود: از طرفی در بحث هدفمندی یارانه‌ها که اثر نامطلوب خودش را برجا گذاشت و با عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت، تولید این بخش دچار آسیب شد انتظار می‌رفت که توجه به این بخش‌ها بیشتر شود اما متاسفانه این اقدام انجام نگرفت و بایستی از این به بعد توجه ویژه‌ای به بخش صنعت داشته باشیم.
سبحانی فر در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد و کارت زردهایی که مجلس به او داد، تصریح کرد: دو کارت از سه کارت زرد، در حوزه آقای طیب‌نیا نبود و به بانک مرکزی مربوط می‌شد که آن هم اختیاراتش دست وزیر نبود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون برای نهادهایی که زیر نظر ریاست جمهوری هستند، جای سوال از رئیس جمهور را تعریف کرده است و نمایندگان می‌توانند از رئیس جمهور سوال داشته باشد. ولی چون وزیر اقتصاد بیشتر در دسترس است از وی سوال مطرح می‌شود.
سبحانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش با مثبت ارزیابی کردن توافق وین، خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، ریشه در تحریم‌ها دارد و طبیعی است که مذاکرات وین، هم در مسائل اقتصادی، هم در مسائل بین المللی و هم در سیاست های خارجی‌مان، اثرگذار خواهد بود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هواداران دولت غالبا از این توافق رضایت دارند، به این دلیل که در این توافق خطوط قرمز و منویات مقام معظم رهبری رعایت شده است.
وی در خصوص برخی منتقدان دولت اظهار کرد: عده‌ای از منتقدان هستند که اصلا نمی‌خواهند دولت موفق شود، موفقیت دولت را به ضرر خودشان می‌بینند و فکر نمی‌کنند که موفقیت‌های دولت موفقیت نظام و رضایت مردم از نظام است، اینها بیشتر منافع جمعی، گروهی و شخصی را مد نظر قرار می‌دهند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.