اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 شهريور 1394 / کد مطلب: 10183 / نظرات: 0

داور سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی:


سطح کیفی آثار ارائه شده در خطوط نستعلیق و شکسته بسیار خوب بود


سطح کیفی آثار ارائه شده در خطوط نستعلیق و شکسته بسیار خوب بود  داور سیزدهمین جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی در سبزوار گفت: سطح کمی و کیفی آثار این جشنواره در قسمت نستعلیق و شکسته بسیار خوب است .
 
فرهاد شیرخانی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای خطوط ثلث و نسخ انتظارات برآورده نشد و تعداد آثار کم بود .
وی افزود: برای داوری مرحله دوم در مقابل 166 اثر نستعلیق برای خطوط نسخ 13 اثر و برای ثلث 17 اثر بود .
وی با بیان اینکه در سنوات قبلی جشنواره آنگونه که باید و شاید به خطوط ثلث و نسخ اهمیت داده نشده بود ، افزود : با توجه به این موضوع بسیاری از نسخ و ثلث نویسان در این دوره شرکت نکردند .
وی با اشاره به تعیین مبلغ 20 میلیون ریال جایزه برای برگزیده نفر اول در هر رشته خوشنویسی افزود: این رقم هم در سطح ملی و هم بین المللی رقم بسیار نازلی است .
وی با تاکید بر ایجاد انگیزه و مشوق های بیشتری برای هنرمندان خوشنویس ادامه داد : تقریبا هزینه هایی که یک خوشنویس برای ارائه یک اثر تخصصی به جشنواره می کند با میزان جایزه برابری می کند .
وی بالا بردن رقم جایزه برای سالهای آتی برگزاری جشنواره و نیز برنامه ریزی برای چاپ کتاب و مجله از آثار را از جمله مشوق های خوب برای بالا بردن سطح کمی و کیفی جشنواره خوشنویسی دانست .
داور ملی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار همچنین با اشاره به روند مطلوب برگزاری جشنواره در این شهرستان گفت : سبزوار این پتانسیل را دارد تا دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی به این شهرستان منتقل شود .
این استاد خوشنویس سبزواری وجود خوشنویسان برجسته ، انجمن فعال و علاقمند ، فضاهای نمایشگاهی را از جمله پتانسیل های سبزوار دانست و گفت : این شهرستان با وجود اساتید برجسته در مراحل اولیه داوری نیاز به داوران ملی و استانی ندارد .
استاد شیرخانی با اشاره به فواید برگزاری مستمر جشنواره در یک شهرستان گفت : یکی از نقاط قوت برگزاری همه جشنواره ها و مسابقات در سطح ملی و بین المللی دوام و استمرار آن است .
این استاد برجسته خوشنویسی کشور خوشنویسی را به عنوان یک هنر سنتی و اسلامی نیازمند توجه بیشتر مسوولان دانست و گفت : اگر هنرمند مورد بی مهری قرار گیرد نمی تواند کار خود را با قوت و قدرت ادامه دهد .
وی با تاکید بر شکوفا شدن هنر در اقتصاد به ضرورت عرضه و معرفی آثار هنری اشاره و افزود : سبزوار نیازمند پایگاه دائمی برای عرضه آثار خوشنویسی است .
استاد فرهاد شیرخانی از هنرمندان خوشنویس برجسته کشور می باشد که تا کنون موفقیت های زیادی را در کارنامه کاری خود دارد .
سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار در حال برگزاری است .
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.