اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 شهريور 1394 / کد مطلب: 10169 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


جشنواره خوشنویسی رضوی فرصتی برای نشان دادن توانمندی های هنری شهرستان است


جشنواره خوشنویسی رضوی فرصتی برای نشان دادن توانمندی های هنری شهرستان است   معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر این  مهم که هنرمندان  شهرستان همواره در عرصه‌های ملی، استانی و شهرستانی شناخته شده و حائز رتبه های کشوری و بین المللی فراوانی هستند، تصریح کرد: برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی فرصت و مجال مناسبی، جهت نشان دادن و به عینیت رساندن توانمندیهای  شهرستان سبزوار است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ،احمد برادران، در نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار با اشاره به نگاه متفاوت دولت یازدهم به مقوله فرهنگ و هنر اظهار کرد: همانگونه که ریاست محترم جمهور فرمودند دولت یازدهم، دولتی فرهنگی است اما فرهنگ دولتی را نمی پسندد و این اعتقاد راسخ را می توان به وضوح در عملکرد دوساله دولت دکتر روحانی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ی فرهنگ و هنر مشاهده کرد.
فرماندار سبزوار با اشاره به پیشینه و سابقه این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: این دیار از دیرباز بزرگانی در حوزه های علم ، فرهنگ و هنر را تقدیم جامعه بشری نموده است و امروزه نیز هنرمندان سبزوار صاحب جایگاه و حائز رتبه های ملی و بین المللی فراوانی درسطح کشور هستند که این مهم نشان از داشته های فراوان  این خطه دارد.
معاون استاندار با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های انجام گرفته توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و سایر نهادهای فرهنگی شهرستان در بحث برگزاری این جشنواره در سبزوار، اظهار داشت: تلاش می کنیم میزبان شایسته ای برای این جشنواره ملی که مزین به عطر امام مهربانی ها، رضای مصطفی است، باشیم و اعتقاد داریم برگزاری این مراسم فرصت و مجال مناسبی است تا توانمندیهای این شهرستان را نشان داده و این توانمندی ها  را به مرحله عینیت برسانیم.
برادران در ادامه و با اشاره به نزدیک شدن مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی  از اصحاب رسانه و خبرنگاران درخواست کرد که این مراسم مهم هنری را به خوبی در رسانه های مکتوب و مجازی شهرستان پوشش دهند.  
در ادامه جلسه، محبوبه طبسی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به توانمندیهای این شهرستان در حوزه هنر، بویژه خوشنویسی گفت: امسال و برای نخستین بار شهر هنرپرور سبزوار میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی است.
وی افزود: از سیزده دوره گذشته این جشنواره دوازده دوره در شهر یزد و دو دوره در شهر مشهد مقدس برگزار شده است، و حال مفتخریم که میزبان جشنواره ای متبرک به عطر معنویت آستان رضوانی امام هشتم هستیم.
طبسی با اشاره به تشکیل دبیرخانه جشنواره در تیرماه سال جاری در شهرستان، اظهار کرد: با فراخوانی که جهت جذب آثار داده شد، 420 اثر به دبیر خانه ارسال گردید که همگی آثار فاخر و بسیار خوبی بودند و در طی مرحله اول داوری 189 اثر منتخب شد و جهت داوری نهایی به تهران ارسال گردید که در آنجا و توسط اساتید به نام انجمن خوشنویسان ایران آثار منتخب در هر رشته برگزیده و صاحبان این آثار  در روز اختتامیه جشنواره که صبح روز سه شنبه 3 شهریور ماه سال جاری می باشد، معرفی خواهند شد.
طبسی تصریح کرد: نگاه مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار، در برگزرای این جشنواره ها نگاهی معطوف به معرفی داشته ها و توانمندی های شهرستان است به طوریکه سعی شد در هیات داوران جشنواره در هر بخش یکی از هنرمندان و اساتید شهرستان حضور داشته باشند و امیدواریم فعالیت های انجام گرفته در این جشنواره باعث تاثیرات مثبتی و ارتقاء سطح هنری شهرستان گردد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در پایان از همکاری صمیمانه فرماندار سبزوار، جناب آقای برادران و حمایت های بی دریغ فرمانداری سبزوار در جهت حسن برگزاری جشنواره رضوی تشکر و قدردانی به عمل آورد. 

به گزارش ایرنا، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگی دارد.
 
احمد برادران افزود: عزم و اراده دولت یازدهم بر انجام امور فرهنگی و اولویت دادن به این حوزه با توجه به اهمیت و اثربخشی آن است.
وی با تاکید بر تقویت انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری اظهار کرد: دولت وظیفه بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری دارد و در این راستا گام های موثری برداشته است.
فرماندار سبزوار با اشاره به پیشینه این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: این دیار از دیرباز بزرگانی در حوزه های علم ، فرهنگ و هنر را تقدیم جامعه بشری نموده است.
برادران به موفقیت های هنرمندان سبزوار در کشور و عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: هنرمندان سبزوار صاحب جایگاه و کرسی در کشور هستند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای معرفی، ارتقای سطح کیفی و شاخصه های فرهنگی این شهرستان است.
وی ادامه داد: به رغم تلاش در بخش فرهنگی و هنری شهرستان نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است از توان و ظرفیت نیروی انسانی آن استفاده کنیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم با اشاره به توانمندیهای این شهرستان در حوزه هنر بویژه خوشنویسی گفت: این نخستین بار است که جشنواره خوشنویسی رضوی در یک شهرستان برگزار می شود.
محبوبه طبسی افزود: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تاکنون 10 دوره در استان یزد و دو دوره در مشهد برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سوم شهریور ماه جاری اظهار کرد: قرار است یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور داشته باشد.
وی به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره و سطح کیفی مطلوب آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره اشاره کرد و گفت: در مدت یک ماه فراخوان آثار 420 اثر فاخر خوشنویسی به جشنواره ارسال شد که از این تعداد 189 اثر در مرحله نخست انتخاب شدند.
وی افزود: از میان آثار مزبور نیز پنج اثر از هر رشته خوشنویسی به عنوان آثار برتر انتخاب می شوند.
سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی سوم شهریور ماه در پنج رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و تحریر در سبزوار برگزار می شود.
همزمان با افتتاح این جشنواره چهار نمایشگاه خوشنویسی با عناوین نیستان، در حریم دوست، کلک خیال انگیز و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره و اساتید شهرستان برپا خواهد شد.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.