اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 27 مرداد 1394 / کد مطلب: 10148 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار خواستار برگزاری همایش‌های كاربردی با نگاه ملّی در شهرستان شد


ششمین نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سبزوار با حضور معاون استاندار و فرماندار و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراكز و مؤسسات آموزش عالی سبزوار در سالن كنفرانس مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

   رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در ابتدای این نشست، با اشاره به دستاوردهای اخیر دانشگاه در حوزه‌‌های مختلف علمی، آموزشی، دانشجویی، عمرانی و فرهنگی، شرایط پیش رو را مستعد توسعه‌ی كمی و كیفی در جهت نیل به اهداف عالیه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

   دكتر محمدرضا سعیدی با بیان اینكه توسعه‌ی تحصیلات تكمیلی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی این دانشگاه است گفت: پس از فراهم‌ شدن زیرساخت‌ها و امكانات لازم، با پیگیری‌های مجدانه‌ی مسؤولان دانشگاه و همكاری دلسوزانه‌ی مسؤولان شهرستان، از سال تحصیلی جدید شاهد راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع كارشناسی‌ارشد و دكتری در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار خواهیم بود.

   معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به نقش محوری دانشگاه‌ها در توسعه‌ی شهرستان، خواستار برگزاری همایش‌ها، كنفرانس‌ها و سمینارهای كاربردی با نگاه ملی در دانشگاه‌ها شد و افزود: با تلاش متولیان علمی و فرهنگی شهرستان می‌توان به طرح موضوعات راهبردی و انجام تحقیق‌های كاربردی در جهت توسعه‌ی پایدار پرداخت و ضمن برطرف نمودن مشكلات و كاستی‌ها، توانمندی‌های شهرستان را به سایر نقاط كشور ارائه دهیم.

   مهندس احمد برادران با بیان اینكه چالش‌های زندگی شهری و روستایی بایستی به موازات هم بررسی شده و مورد توجه قرار گیرد گفت: نگاه دولت یازدهم به بخش روستایی، نگاه مشاركتی و مهندسی است، یعنی از مداخله‌ی عمرانی فراتر رفته است و با توجه به اهمیت این موضوع، پیشنهاد بررسی مسائل روستایی شهرستان در قالب برگزاری همایش‌هایی در این راستا همزمان با هفته‌ی روستا مطرح نموده و تبادل آرا در این خصوص صورت گرفت.

   وی ساخت و سازها در بخش روستایی را از جمله نكاتی دانست كه نیاز به بازنگری دارد و افزود: اقلیم‌ها و شرایط هر منطقه، نگاه و راهكارهای خاص خود را می‌طلبد، در حالی كه امروز شاهدیم توجه ویژه‌ای به این مقوله نمی‌شود.

   معاون استاندار و فرماندار سبزوار با اذعان به اینكه از بحث توسعه‌ی روستایی غافل شده‌ایم افزود: حدود 75 درصد جمعیت سبزوار، شهری است این مسئله نشان می‌دهد علی‌رغم خدمات و امكاناتی كه در اختیار روستاییان عزیز قرار داده‌ایم، جمعیت روستایی ما كاهش پیدا كرده است.

   مهندس برادران، اشتغال و بخش تولید را دو مقوله‌ی مهم دیگر در بخش توسعه‌ی روستایی دانست و ابراز امیدواری كرد با تداوم برگزاری نشست‌های فرهیختگان، مسؤولان و استفاده از خرد جمعی، فصل جدیدی در جهت توسعه‌ی روستایی شهرستان آغاز شود.

   وی با بیان اینكه اعتماد به نفس لازم در جهت توسعه‌ی سبزوار به‌وجود آمده است گفت: در بعضی مقوله‌های علمی و پژوهشی از جمله تأثیر كربن، در سطح كشور، به‌نام شده‌ایم.

   بررسی برگزاری همایش‌ در زمینه‌های گردشگری، سلامت اجتماعی، ارتقاء بهره‌وری، استفاده از پتانسیل‌های كویر در توسعه‌ی صنعت اكوتوریسم، تربیت سیاسی و اجتماعی و جایگاه دانشگاه‌ها در تربیت معلم، توسعه‌ی علمی كشاورزی، استفاده از انرژی‌های نو، سبك زندگی شهری و اثرات آن بر سلامت شهروندان و پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و توسعه‌ی مشترك دانشگاه‌های شهرستان، از جمله موضوعاتی بود كه در ششمین نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان سبزوار مطرح شد.

   این نشست با حضور معاون استاندار و فرماندار، معاون برنامه‌ریزی فرماندار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه حكیم سبزواری، رئیس دانشگاه علوم پزشكی، رئيس دانشگاه پیام نور، نماینده‌ی دانشگاه فرهنگیان، رئيس دانشكده‌ی فنّی‌وحرفه‌ای بقیه‌الله، معاون آموزشكده‌ی فنّی‌وحرفه‌ای دختران، رئیس مركز آموزش عالی بیهق و مسؤول دبیرخانه‌ی شورای هماهنگی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.