اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مرداد 1394 / کد مطلب: 10139 / نظرات: 0


یادواره شهدای آخرین مسافران در سبزوار برگزار شد


یادواره شهدای آخرین مسافران در سبزوار برگزار شد  یادواره 17 شهید سبزوار با عنوان آخرین مسافران ( آخرین شهدای دفاع مقدس ) در مهدیه اعظم این شهرستان برگزار شد .
 
در این مراسم معنوی جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، روحانیون معزز ، یادگاران دفاع مقدس ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ، مسوولان و اقشار مختلف مردم شهیدپرور سبزوار حضور داشتند.
امام جمعه موقت ششتمد سبزوار در این مراسم معنوی گفت : شهیدان با دفاع از ارزشهای اسلامی خود را به قافله عزت رساندند .
حجت الاسلام محمد باقر اسلامی خواه برگزاری یادواره شهدا را یک ضرورت دانست و افزود : مهمتر از یاد و خاطره شهید راه شهدا است و تداوم راه شهدا با پایبندی به ارزش ها و ولایتمداری حاصل می شود .
وی یکی از مهمترین درسهای شهدا را ولایت پذیری عنوان کرد و افزود : ما رهروان ولایت فقیه هستیم و خط ممتد انقلاب را ادامه می دهیم .
حجت الاسلام اسلامی خواه با ذکر خاطراتی از رزمندگان دفاع مقدس ادامه داد : عزت، عظمت ، قدرت ما و نعمت هایی که در کشور داریم همه به برکت شهدا است .
وی با تاکید بر تداوم راه شهدا گفت : این وظیفه ما است که با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری با هوشیاری و بصیرت حرکت کنیم .
این یادگار دفاع مقدس بیان داشت : بایستی قدر این انقلاب را بدانیم زیرا این هدیه الهی راحت به دست ما نرسیده است .
دبیر این یادواره نیز به خبرنگار ایرنا گفت : این یادواره برای شهدای عملیات غدیر ( آخرین عملیات دفاع مقدس در مردادماه 67 ) برگزار شد .
قدرت الله خوشدل افزود : این پنجمین یادواره شهدا می باشد که توسط کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار برگزار می شود .
وی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت : این یادواره با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزار می شود .
وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضروری و به عنوان وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت : جامعه بویژه نسل جوان با پیروی از این ارزش ها در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می شود .
مسوول کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار با اشاره به فعالیت های این کانون در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود : به جز برگزاری پنج یادواره شهدا در حال جمع آوری عکس و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس هستیم .
خوشدل افزود : تاکنون دو هزار نسخه از عکس های رزمندگان دفاع مقدس توسط کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار جمع آوری و آرشیو شده است .
وی با بیان اینکه همچنین در حال جمع آوری خاطرات و مستندات مربوط به شهدا نیزهستیم ، افزود : اطلاعات تعدادی از شهدا توسط این کانون جمع آوری شده است .
وی ادامه داد : قصد داریم این خاطرات و مستندات مربوط به شهدا را در کتابی منتشر کنیم .
وی خواستار حمایت بیشتر مردم ومسوولان در این بخش شد و گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای همگانی است .
ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس توسط یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، نمایش کلیپ تصویری بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ، نمایش کلیپی از مناطق عملیاتی و اجرای مسابقه از جمله برنامه های این یادواره بود .
همچنین برپایی ایستگاه صلواتی ، نمایشگاهی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و نمایشگاهی از تصاویر شهدا از جمله برنامه های جنبی این یادواره بود .
در این یادواره از خانواده های معظم شهدای مزبور تجلیل شد .
شهرستان سبزوار بیش از یکهزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.