اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 15 مرداد 1394 / کد مطلب: 10118 / نظرات: 0


رئیس جدید میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار معرفی شد


 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمودرضا سلیمانی مدیرعامل موزه شهر شهرداری به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدحسین زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری است، اظهار داشت: این شهرستان تاریخی ۷ هزار سال دارد و وجود برخی آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته سند این ادعاست.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای آثار تاریخی زیادی در حوزه‌های مختلف است گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب تاریخی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شویم.

زارع صفت با اشاره به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته در حقیقت هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ماست، گفت: این آثار باید حفظ و احیا شود و در این زمینه ما نیازمند همکاری بین بخشی همه ادارات هستیم.

فرماندار سبزوار نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان هنرمندان خوبی در حوزه صنایع‌دستی داریم که می‌توان با ایجاد بازارچه‌های سوغات و صنایع‌دستی به این بخش توجه ویژه کرد.

احمد برادران با بیان اینکه امروز اقتصاد گردشگری یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر منطقه است، افزود: شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در این زمینه است که انتظار ما از مجموعه میراث فرهنگی توجه به این ظرفیت‌ها و تقویت آنهاست.

گفتی است در پایان این نشست از زحمات حسنعلی حبیب‌پور رئیس سابق میراث فرهنگی سبزوار تقدیر و محمودرضا سلیمانی به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار معرفی شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.