اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 مرداد 1394 / کد مطلب: 10103 / نظرات: 0


56 درصد اهداکنندگان خون در سبزوار اهداکننده مستمر هستند


 رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 56 درصد اهداکنندگان خون این شهرستان را اهداکنندگان مستمر تشکیل دادند.
 
دکتر پرستو جمیلی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و 458 واحد خون از ابتدای سال تاکنون در سبزوار اهدا شده که از این میزان دو هزار و 502 واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است.

وی اظهار داشت: اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که حداقل سالی دو بار خون اهدا کرده و جزو مطمئن ترین و سالمترین اهداکنندگان به شمار می روند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: در این مدت پنج هزار و 380نفر داوطلب اهدا خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و 458 نفر موفق به اهدا شدند.

وی با اشاره به اهدا 272 واحد خون توسط بانوان سبزواری از ابتدای امسال تاکنون نیز اظهارداشت: بانوان این شهرستان سهم شش درصدی را در اهدا خون در این مدت داشته اند.

او افزود: همچنین در این مدت پنج هزار و 14 واحد خون از سبزوار به مراکز درمانی شهرستانهای جوین، جغتای و بردسکن و 822 واحد خون نیز هم به مشهد ارسال شده است.

پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستانهای واسعی، شهید دکتر بهشتی( امداد) و شهیدان مبینی سبزوار و بیمارستانهای بردسکن، جغتای و جوین بر عهده دارد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.