اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 تير 1394 / کد مطلب: 10082 / نظرات: 0


برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار


برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در این شهرستان خبر داد.
 
محبوبه طبسی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این جشنواره همزمان با شب سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) سوم شهریور ماه امسال با حضور اساتید برجسته کشور در سبزوار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تاکنون 12 دوره در استان یزد و یک دوره در مشهد برگزار شده است افزود: این اولین بار است که این جشنواره در یک شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به توان و ظرفیت های سبزوار نظیر برخورداری از اساتید ملی و بین المللی خوشنویسی، انجمن خوشنویسی با قدمت بیش از 23 سال و علاقه مندان و هنرمندان این رشته اظهار کرد: تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی سبزوار دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی ملی رضوی را به این شهرستان منتقل کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی، گسترش برنامه های فرهنگی هنری معصومین و الگوسازی تعالیم معصومین با استفاده از خوشنویسی عنوان کرد.

وی گفت: این جشنواره در محورهای احادیث و روایات حضرت امام رضا (ع)، اشعار و دلنوشته های شاعران و روایت منقول از معصومین در باره حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره مزبور همچنین در بخش غیر رقابتی با دعوت از اساتید برجسته کشور و برگزاری نمایشگاهی از آثار و نیز بخش رقابتی شامل موضوعات هنرمندان شرکت کننده برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه ، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را از جمله برنامه های جانبی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عنوان کرد.

وی افزود: هنرمندان می توانند تا دهم مرداد ماه نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره اقدام کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در پنج رشته خوشنویسی برگزار می شود و در هر رشته پنج نفر به عنوان برتر برگزیده می شوند.

در این نشست از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی نیز رونمایی شد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.