اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 31 تير 1394 / کد مطلب: 10081 / نظرات: 0

هشدار اوباما به کنگره:


مخالفان توافق وین جنگ افروز هستند


مخالفان توافق وین جنگ افروز هستند  باراک اوباما که تاکنون چندین بار هشدار داده در صورت رد توافق وین در کنگره، این تصمیم را وتو خواهد کرد، گفت: مخالفان نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 همان دسته افرادی هستند که برای جنگ عراق نیز شتاب کردند و می گفتند (این جنگ) تنها چند ماه زمان می برد.
 
خبرگزاری آسوشتیدپرس روز چهارشنبه گزارش داد، رییس جمهوری آمریکا در جمع کهنه سربازان «کنوانسیون ملی جنگ» در پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا با اشاره به سیاستمداران تندرو آمریکایی که مخالف توافق ایران هستند به صراحت گفت: آنها همان افرادی هستند که در جنگ با عراق نیز شتاب کردند.

اوباما اظهار کرد: سیاستمداران، کارشناسان و صاحب نظرانی که یک راه حل دیپلماتیک ممکن درباره برنامه هسته ای ایران را به فوریت رد می کنند، سابقه زمینه سازی آغاز جنگ شتابزده عراق را دارند.

بنابر این گزارش، اوباما سپس از کنگره این کشور خواست با توافق حاصل شده با ایران ضدیت نورزیده و روش مسولانه و هوشمندانه تری برای حفظ منافع ملی آمریکا پیش بگیرد.

جان کری نیز در این باره اعلام کرد: اگر کنگره نتواند توافق هسته ای با ایران را تصویب کند، تبعاتی فاجعه بار خواهد داشت و به شما می گویم آمریکا همه اعتبار خود را از دست خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در صورت شکست توافق هسته ای، اگر تصمیم به استفاده از گزینه نظامی بگیریم، آیا فکر می کنید که سازمان ملل نیز با ما خواهد بود؟ آیا فکر می کنید که همقطاران اروپایی واشنگتن از ما حمایت خواهند کرد؟ شکست مذاکرات یک اشتباه است.

کری گفت: ایران خواهد گفت همان طور که گفتیم نمی توان به غرب اعتماد کرد و با آنها مذاکره کرد. آنها (غربی ها) صادق نیستند و شما را فریب می دهند. آنها ما را متوقف کردند و کنگره از مذاکرات عقب نشینی کرد و کسی در غرب نیست که بتوان مذاکره کرد.

وی همچنین در پاسخ به برخی اظهارات درباره این که دولت اوباما بسیار مشتاق توافق هسته ای است و هزینه سنگینی را به خاطر آن خواهد پرداخت، اظهار کرد که من سه بار مذاکرات را ترک کرده است.

کری اظهار کرد: اگر کنگره رای لازم سلب اختیار حق وتوی ریاست جمهوری را بدست آورد، رد توافق عواقب وخیمی خواهد داشت. ایرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.