اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 22 تير 1394 / کد مطلب: 10063 / نظرات: 0


تذکر به 30 مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی/ لغو مجوز پذیرش دانشجو در چهار مرکز


تذکر به 30 مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی لغو مجوز پذیرش دانشجو در چهار مرکز  رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی از دادن تذکر به 30 مرکز علمی کاربردی متخلف در استان و لغو مجوز پذیرش در چهار مرکز خبر داد.
 
مرتضی تشکری  در نشست خبری افزود : سال گذشته 12 جلسه نظارتی در دانشگاه برگزار و 97 پرونده بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت به 30 مرکز تذکر لازم داده شده است تصریح کرد : همچنین مجوز پذیرش دانشجو برای چهار مرکز لغو و پذیرش دانشجو در دو مرکز دیگر نیز محدود شد.

تشکری در ادامه از راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات واحد استانی از روز دوشنبه /امروز/ خبر داد و افزود : دانشجویان و اساتید دانشگاه های علمی و کاربردی می توانند از طریق این سامانه شکایات و خواسته های خود را مطرح و با دریافت پیامک در جریان رسیدگی به شکایات قرار گیرند.

وی ادامه داد : هم اکنون 52 هزار دانشجو در 65 مرکز آموزشی علمی کاربردی فعال درسطح استان خراسان رضوی در حال تحصیل هستند که 38 هزار نفر در شهر مشهد مشغول به تحصیل می باشند.

تشکری با بیان اینکه 217 کد رشته در مقطع کاردانی و 149 کد رشته در مقطع کارشناسی در خراسان رضوی در حال اجراست ، گفت : پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته بخش صنعت و دو رشته بخش کشاورزی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی با تاکید بر توسعه فعالیتهای پژوهشی در سال تحصیلی جدید ، تصریح کرد : برگزاری شش المپیاد تخصصی و راه اندازی شش مرکز رشد در مراکز صنعتی از برنامه های این دانشگاه در سال تحصیلی پیش روست.

وی خاطرنشان کرد : همچنین برای 22 رشته تک پودمان به عنوان دوره های کاملا تخصصی در استان مجوز اجرا اخذ شده است.

تشکری در خصوص پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 94- 95 نیز افزود : ثبت نام پذیرش در دوره کاردانی از 24 تا 30 تیر ماه انجام می شود و پس از آن ثبت نام دوره کارشناسی آغاز خواهد شد.

وی ظرفیت پذیرش دانشجو در سال جاری را 30 هزار نفر بیان و تصریح کرد : پذیرش در مقطع کاردانی بدون آزمون و بر اساس معدل و رشته تحصیلی است.

تعداد 65 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان خراسان رضوی دایر است که 45 مرکز آن در مشهد و مابقی در شهرستانها فعالیت می کنند.ایرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.