اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 تير 1394 / کد مطلب: 10044 / نظرات: 0


رییس کل دادگستری خراسان رضوی: کار قضا باید با مدیریت قضایی توام باشد


 رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در کار قضا فقط کار صرف نمی تواند موفق باشد بلکه می بایست کار قضا توام با مدیریت قضایی باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری چهارشنبه شب در جمع قضات و کارکنان دادگستری سبزوار افزود: باید تک تک قضات، مدیران و کارکنان دستگاه قضا علاوه بر مباشرت قضایی مدیریت قضا نیز داشته باشند زیرا مدیریت قضایی در کنار استقلال و قاطعیت بسیار کارساز است.
وی در ادامه گفت: استانهای دیگر طی دو مرحله برای اصلاح چارت قضایی اقدام کردند ولی در خراسان رضوی با چارتهای 20 سال قبل کار می شود لذا به عنوان یک ضرورت و رویکرد هم اینک بر روی اصلاح چارت کار می کنیم.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین اظهارداشت: طی سالهای پیشتر هر سال 15 هزار پرونده معوقه به پرونده ها اضافه می شد اما با اقدامات انجام شده در نیمه دوم سال 93 و رسیدگی به 30 هزار پرونده از افزایش پرونده های معوقه جلوگیری شد.
وی افزایش تعداد شعبه قضایی با اصلاح چارت و کنترل ورودیها را از جمله راهکارها در راستای خلوت کردن شعبه ها و رسیدگی بیشتر به پرونده ها عنوان کرد .
حجت الاسلام مظفری همچنین دقت بیشتر در دادخواستها به عنوان مرحله اول کار قضا را در کاهش ورودیها و مراجعات متعدد بسیار اثربخش عنوان و بیان کرد: امسال در بخش اجرای احکام به ویژه جرائم خشن کارهای خوبی انجام شد که طی آن پرونده های جرائم خاص در خراسان رضوی کاهش یافت.
رییس دادگستری سبزوار نیز در این نشست گفت: کنترل دادخواستها، شکایات و نیز برگزاری جلسات پیشگیری هدفمند از وقوع جرم در حوزه های مختلف در این شهرستان به صورت جدی مدنظر بوده است.
حجت الاسلام مهدی سیدآبادی افزود: با اقدامات انجام شده در سه ماه نخست امسال 643 فقره پرونده از موجودی دادگستری سبزوار کاسته شد.
وی همچنین با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در سبزوار گفت: در سه ماه نخست پارسال 588 نفر و در سه ماه نخست امسال 546 فقره واردی به زندان داشته ایم.
او همچنین به افزایش خروجی از زندان اشاره و بیان کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته 433 فقره و در مدت مشابه امسال 500 فقره خروجی از زندان داشته ایم که قریب 10 درصد کاهش زندانیان را رقم زده است.
امام جمعه سبزوار نیز در این نشیت با اشاره به ارزش و جایگاه کار قضا گفت: تمام کسانی که در دادگاه معاونت دارند همه در اجرای حق و عدالت سهیم بوده و همه آنان شریک در امر خیر هستند.
حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی افزود: اجرای قانون در جامعه موجب جلوگیری از انحرافات می شود.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه موضوع امنیت پایدار است.
احمد برادران با تاکید بر همگرایی و هم افزایی سه قوه افزود: توسعه در بستر همدلی، وفاق و ارتباط حسنه شکل می گیرد.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.