اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 10 تير 1394 / کد مطلب: 10038 / نظرات: 0


پروژه انتقال گاز از سبزوار به جوین آغاز شد


پروژه انتقال گاز از سبزوار به جوین آغاز شد نماینده مردم سبزوار در مجلس از اجرای پروژه خط انتقال گاز از سبزوار به جوین خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای پروژه خط انتقال گاز از سبزوار به جوین اظهار کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه درصد برخورداری منطقه از گاز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: متاسفانه منطقه از نظر میانگین گازرسانی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و یکی از دلایل این مسئله عدم گازرسانی به شهرستان‌های جوین، جغتای و غرب خوشاب است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای انتقال گاز به این مناطق صورت گرفته بود، تصریح کرد: در ابتدا طرح انتقال گاز از طریق خط لوله 20 اینچ مورد موافقت وزارت نفت قرار گرفت و پیمانکار این پروژه نیز مشخص شده بود.

وی با بیان اینکه افزایش کارخانجات و تکمیل پروژه شرکت فولاد سبزوار و نیاز این پروژه به گاز این نگرانی را به وجود آورد که ممکن است منطقه با کمبود و افت فشار گاز مواجه شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح دیگری برای انتقال گاز به منطقه در دستور کار قرار گرفت که براساس این طرح خط انتقال از طریق لوله‌های 30 اینچ گاز از خط لوله 45 اینچ پارچین، تهران - مشهد و از نقطه سبزوار در محدوده استیر به فولاد سبزوار اجرا شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان اجرا می‌شود، اعلام کرد: بر اساس تعهدات پیمانکار این پروژه باید در مدت 8 ماه اجرایی شود.

وی افزود: بر اساس این تعهدات پروژه در 6 ماه اجرایی و ظرف 2 ماه عملیات تزریق گاز انجام خواهد شد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با اجرای این پروژه روستاهای شهرستان‌های جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و سبزوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه شاهد یک جهش و تحول عظیم در حوزه گازرسانی به شهرستان باشیم .تابناک





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.