اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 10 تير 1394 / کد مطلب: 10035 / نظرات: 0


شهروندان سبزواری 40 بار در آسانسور محبوس شدند


سبزوارپیام - معاون فنی و عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: شهروندان این شهر طی سه ماهه اول امسال بیش از 40 بار در داخل آسانسور محبوس شدند.

به گزارش روز سه شنبه شهرداری سبزوار، عباس معصومی صدر اظهار کرد: گرفتار شدن در اتاقک آسانسور، گیرکردن لباس و اعضای بدن میان اتاقک و چاه آسانسور، سقوط در چاه آسانسور، سقوط اتاقک و امثال آن از جمله حوادثی بوده است که شهروندان در این مدت با آن رویرو شده اند.

وی با بیان اینکه در بروز برخی از این حوادث استفاده کنندگان آسانسور به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی نقشی اساسی داشته اند افزود: آگاهی بیشتر شهروندان از چگونگی استفاده صحیح از این وسیله الزامی است.

وی به شهروندان و استفاده کنندگان از آسانسور توصیه کرد از سوار شدن کودکان زیر 10 سال به تنهایی در آسانسور جلوگیری نموده و در صورت تنها بودن در ساختمان به هیچ عنوان از آسانسور استفاده نکنند زیرا ممکن است در اثر قطع برق و نقص فنی در آسانسور محبوس شده و امکان ارتباط با دیگران نیز نداشته باشند.

دبیر ستاد بحران شهرداری سبزوار گفت: در برخی موارد با توجه به شرایط محیطی، امکان برقراری تماس با تلفن همراه نیز وجود نخواهد داشت.

معصومی افزود: در موقع بروز حوادث بویژه آتش سوزی از آسانسور استفاده نکنید زیرا چاه آسانسور مسیر خروج دود می شود و امکان خفگی ناشی از استنشاق دود را بوجود می آورد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از سوار شدن بیش از ظرفیت مجاز آسانسور خودداری کنند گفت: قبل از حصول اطمینان از رسیدن کابین، نباید در را باز کرده و وارد آسانسور شد.

معصومی ادامه داد: در مواقع سوار شدن به آسانسور هرگز نباید عجله کرد زیرا ممکن است به علت اشکالات فنی در لولایی باز شده و کابین وجود نداشته باشد و باعث سقوط درون چاه آسانسور شود.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری سبزوار نصب آینه مناسب در نقطه مقابل ورودی آسانسور و روشن شدن به هنگام چراغ کابین آسانسور را از ضروری ترین امکانات یک آسانسور ذکر کرد.

وی گفت: در صورت محبوس شدن در اتاقک آسانسور باید ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 125 تماس گرفته و درخواست خود را با ذکر آدرس دقیق محل حادثه اعلام نمود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.