اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 تير 1394 / کد مطلب: 10031 / نظرات: 0


60 مجوز مشاغل خانگی در سبزوار صادر شد


سبزوار پیام- دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار از صدور 60 مجوز مشاغل خانگی و شش مجوز پشتیبان این مشاغل در این شهرستان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، عقیل مختاری افزود: اکثر مجوزهای مزبور در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای صادر شده است.

وی اظهار کرد: برای ارائه تسهیلات به دایرکنندگان مشاغل مزبور سه میلیارد ریال مورد نیاز است.

معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار منابع اعتباری محدود را یکی از مشکلات حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: باید بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات در این بخش منظور شود.

مختاری ادامه داد: تا قبل از سال گذشته اعتبار مستقل با سود بانکی چهار درصد در این زمینه در نظر گرفته می شد ولی پس از آن این تسهیلات با بهره 21 درصد پرداخت می شود.

وی افزود: پارسال 23 میلیارد و 546 میلیون ریال اعتبار مشاغل خانگی به شهرستان سبزوار اختصاص یافت و در این مدت 546 طرح با مبلغ 20 میلیارد و 840 میلیون ریال به بانکها معرفی شدند که از این تعداد 137 طرح موفق به اخذ چهار میلیارد و 669 میلیون ریال تسهیلات شدند.

وی همچنین با اشاره به وجود دو مرکز کاریابی غیر دولتی در سبزوار گفت: طی سال گذشته یک هزار و 346 نفر به عنوان کارجو به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 253 نفر به کار گمارده شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نرخ بیکاری این شهرستان تا پایان سال گذشته را 7.8 درصد عنوان کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.