اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 تير 1394 / کد مطلب: 10023 / نظرات: 0


کمبود علوفه سبب پراکنده شدن جمعیت آهوان غرب خراسان رضوی شده است


سبزوارپیام - رییس اداره حفاظت محیط زست سبزوار گفت : کمبود علوفه سبب پراکنده شدن آهوان شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب شده است.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمد علی عمارلو افزود: خشکسالی های پی در پی سالهای اخیر سبب خشکی و کمبود علوفه در مراتع این شهرستان ها شده بطوریکه آهوان برای تغذیه و چرای خود ناچار شده اند کیلومترها از این منطقه دور شوند.

وی اظهار کرد: کمبود علوفه یکی از تهدیدهای جدی حیات وحش در مراتع شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب می باشد.

عمارلو افزود: برای تامین آب شرب آهوان و حیات وحش چند آب انبار و آبشخور توسط این اداره در مناطق مختلف احداث شده است.

وی اعتبارات دولتی در این زمینه را محدود دانست و خواستار افزایش اعتبار و کمک خیرین و موسسات خیریه برای تامین آب و علوفه مورد نیاز آهوان این شهرستان ها شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین از دستگیری 16 متخلف زیست محیطی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: متخلفان مزبور به خاطر خسارت وارد کردن به محیط زیست به 72 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی شکار غیر مجاز پستانداران، چرای غیر مجاز دام و بوته کنی را از جمله این تخلفات عنوان کرد و افزود: در این ارتباط چند قبضه سلاح گرم و سرد نیز کشف شده است.

منطقه تنوع حیات وحش شیر احمد با 23 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده پروند با 16 هزار و 900 هکتار، منطقه شکار ممنوع ریوند با 75 هزار هکتار و منطقه کمر قلعه نیز با 33 هزار هکتار زیرپوشش اداره حفاظت محیط زیست سبزوار می باشند.

داورزن، سبزوار و خوشاب به ترتیب در 310 ،237 و 190 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.