اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 تير 1394 / کد مطلب: 10022 / نظرات: 0


تولید 50 هزار تن هندوانه و خربزه در شهرستان داورزن


سبزوارپیام- مدیر جهاد کشاورزی داورزن با اعلام آغاز برداشت هندوانه و خربزه از مزارع این شهرستان پیش بینی کرد در این چارچوب 40 هزار تن هندوانه و 10 هزار تن خربزه تولید شود.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، حسین تاج آبادی سطح زیر کشت هندوانه را در داورزن هزار و 500 هکتار ذکر و بیان کرد: با متوسط برداشت 25 تن در هکتار حدود 40 هزار تن هندوانه در این شهرستان تولید می شود.

وی همچنین سطح زیر کشت خربزه را 500 هکتار ذکر کرد و افزود: با متوسط برداشت 20 تن در هکتار انتظار می رود 10 هزار تن خربزه در داورزن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی منطقه برای تولید محصولات صیفی و نیز استفاده از کودهای دامی و استفاده کمتر از سموم کشاوری، تولید این محصولات در این شهرستان به صورت سالم و ارگانیک امکانپذیر شده است.

وی گفت: خربزه و هندوانه مزارع داورزن به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اصفهان، استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

شهرستان داورزن با 50 هزار هکتار زمین زیر کشت چهار هزار و 750 بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.