اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1394 / کد مطلب: 10013 / نظرات: 0


داورزن از سرمایه گذاران در بناهای تاریخی و فرهنگی استقبال می کند


سبزوارپیام - فرماندار داورزن گفت: مسوولان آماده همکاری با سرمایه گذاران برای بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی این شهرستان هستند.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، رضا فلاحی در نشست انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن افزود: بسیاری از بناهای تاریخی این شهرستان نظیر کاروانسراهای بین راهی و آتشکده آذربرزین مهر قابلیت تغییر کاربری به مراکز گردشگری و رفاهی را دارند.

وی تاکید کرد: می بایست برخی از آثار تاریخی داورزن برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود .

فرماندار داورزن گفت: برخی از بناهای تاریخی شاخص این شهرستان در حاشیه جاده و مکانهای مناسب واقع شده که قابلیت تغییر کاربری به مراکز فرهنگی، هنری، خدماتی، رفاهی و پذیرایی را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نیز در این نشست گفت: شهرستان داورزن 150 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که 48 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

وی کاروانسراهای بین راهی، آتشکده آذربرزین مهر، یخدانهای تاریخی، تعدادی از خانه های قدیمی، آسیابهای آبی و بادی، مساجد قدیمی و درختهای تاریخی را بخشی از آثار تاریخی داورزن برشمرد.

وی به آثار معنوی این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: مراسم علم بندان و سنگ زنی نیز از آثار معنوی داورزن هستند که باید به آن توجه کرد .

او همچنین با اشاره به رفت و آمد میلیونها مسافر و زائر بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از مسیر داورزن گفت: باید تلاش شود تا زمینه توقف مسافران و زائران در این شهرستان تازه تاسیس فراهم کنیم.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.