گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 18 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 9752 / نظرات: 0


پدر شهید باعثی : از اینکه فرزندم در راه خدا، قرآن و اسلام به شهادت رسیده خرسندم


پدر شهید باعثی : از اینکه فرزندم در راه خدا قرآن و اسلام به شهادت رسیده خرسندم  پدر شهید حسن باعثی گفت : از اینکه فرزندم در راه خدا، اسلام و قرآن به شهادت رسید، خرسند و سپاسگزار پروردگار هستم .   

غلامرضا باعثی افزود : ما بعنوان خانواده شهدا بایستی کاستی های دینی اخلاقی خود را جبران کنیم تا الگویی برای سایر خانواده ها باشیم .
وی اظهار کرد : فرزندم به لحاظ اخلاقی بسیار عالی و مهربان و با اعضای خانواده خود ارتباط اجتماعی خوبی داشت.
پدر شهید باعثی ادامه داد : فرزندم روزهای جمعه و تعطیل برای دیدار با والدینش و کمک به کشاورزی و سایر کارها به روستا می آمد .
برادر شهید باعثی نیز گفت : تداوم راه شهدا در پشتیبانی از ولایت فقیه بعنوان رکن اساسی جمهوری اسلامی می باشد.
حسین باعثی با بیان اینکه برادرم ولایتمدار به معنای واقعی بود پشتبانی از ولایت فقیه را بهترین حرکت در مسیر شهدا دانست.
وی افزود : شهید باعثی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش و دوره متوسطه را در شهر ششتمد گذراند و پس از اخذ مدرک کاردانی در رشته مهندسی عمران در یکی از دانشگاههای سبزوار در مقطع کارشناسی حقوق به تحصیل ادامه داد. 
برادر شهید گفت : فعالیتهای فرهنگی اجتماعی شهید در روستا از طریق پایگاه بسیج و مسجد به قدری چشمگیر بود که به تنهایی یک وزنه ای تلقی می شد.
وی گفت : شهید بیشتر اوقات در برنامه های فرهنگی امامزاده شعیب بن موسی (ع) حضور می یافت و نماز جماعت مغرب و عشاء را در این مکان مقدس اقامه می کرد.
وی همچنین توجه به نماز اول وقت آنهم به جماعت، دائم الوضو بودن، تواضع ،ترک مجالس غیبت ، دروغ نگفتن و قرار دادن سال خمسی برای خودش را از صفات بارز این شهیدبزرگوار دانست.
باعثی در اصرار شهید به خواندن نماز اول وقت چنین گفت : روزی در روستا مشغول بنایی بودیم با وارد شدن به وقت نماز ظهر دست از کار کشید و نمازش را اقامه کرد.
برادر شهید در باره نحوه خبر شهادت برادرش چنین گفت :عصر آن روز از جایی تماس گرفتند که برادرم در درگیری مختصری تیر خورده و جای نگرانی ندارد این در حالی بود که مردم صبح همان روز خبر شهادت برادرم را از رسانه ها شنیده بودند.
همسر شهید باعثی هم صبور بودن،اهتمام به خواندن نماز شب و تاکید بر صله رحم را از ویژگی های این شهید والامقام دانست. 
وی گفت : شهید سرپرستی فرزندی را به عهده گرفته بود که ماهیانه مقرری به شماره حسابش واریز می کرد .
وی با اشاره با اینکه شهید در کارش خیلی مقرراتی و با نظم بود گفت : با وجود جدیت و تلاش زیاد در کار حتی کارهای پاره وقت را شب به خانه می آورد بااین حال علیرغم خستگی کار هنگامی که به خانه می آمد پر انرژی بود .
همسر شهید افزود : شهید به مساله ورزش به سبب کسب روحیه شاداب که پیشتوانه ای برای خدمتش بود اهمیت زیادی می داد چنانکه رشته و وشو را به صورت حرفه ای دنبال می کرد و در مسابقات استانی ووشو مقام کسب نمود.
وی ادامه داد: یکی از دعاهای همسرم این بود که انشالله شهادت نصیبش شود و در بخشی از وصیتش آمده که خدایا مرا پاک بپذیر.
همسر شهید باعثی افزود : یکی از دعاهای شهدا انتظار فرج بود لذا ما با خواندن دعا فرج و آماده کردن خود برای ظهور، شهدا را از خود راضی نگه خواهیم داشت .
یکی از دوستان شهید هم گفت : شهید باعثی در یک خانواده مذهبی از قشر متوسط کشاورز پیشه در سال 1364 در روستای ابراهیم آباد ششتمد سبزوار به دنیا آمد.
حمید دلاوری هروی افزود:  شهید باعثی ایمان بسیار قوی داشت و حرف شهید  عمل شهید بود چنانکه در مجالس عروسی حضور کمرنگی داشت 

شهید سروان پاسدار حسن باعثی د.ر سال 1364 در روستای ابراهیم آباد بخش ششتمد سبزوار به دنیا آمد و روز 27 آذر سال 1392 در هنگام انجام ماموریت به همراه دو نفر از همرزمانش به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامیباد/ گفتگو از حمید دلاوری هروری





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.