گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 12 خرداد 1393 / کد مطلب: 8757 / نظرات: 0


ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب پویایی جامعه و حراست از ارزشها می شود


ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب پویایی جامعه و حراست از ارزشها می شود  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت : ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت موجب پویایی جامعه و حراست از آرمانها ، ارزشهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.
 
علیرضا فیلسرایی  افزود: در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،جامعه ما در بسیاری از آسیب ها و تهاجم های فرهنگی دشمنان مصون می ماند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد : ترویج این فرهنگ ارزشمند وظیفه ای همگانی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار با اشاره به آثار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، افزود : ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شد.

فیلسرایی گفت : اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثار گران به خوبی برای مردم بویژه جوانان تبیین و معرفی شود ، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از روشهای انتقال این فرهنگ ارزشمند در دیدار و گفتمان با خانواده شهدا حاصل می شود ، گفت : هر فرد در هر جایگاهی که هست بایستی ارتباط و تعامل خود با خانواده شهدا را بیشتر کند.

وی افزود : دیدار با خانواده شهدا با توجه به استواری که در این خانواده های معظم هست می تواند روی مسوولیت پذیری افراد تاثیرگذاشته و با روحیه مضاعف به جامعه خدمت کنند.

وی اظهار کرد : در سالی که مزین است به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ با ارزش ترین ، غنی ترین و شیرین ترین فرهنگی که می تواند در توسعه اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد فرهنگ ایثار و شهادت است .

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از سنین کودکی،گفت : توزیع لوح فشرده با محتوای سرودهایی در زمینه شهدا در کودکستان ها ، برگزاری مسابقه نقاشی در مقطع ابتدایی ، مسابقه روزنامه دیواری برای مقطع راهنمایی و برگزاری مسابقه مقاله نویسی برای مقطع دبیرستان از جمله برنامه هایی است که در مدارس انجام می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار همچنین گفت : یکی از بهترین راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان مطالب و سخنان شهدا در رسانه های جمعی است .

فیلسرایی با بیان اینکه بهترین نوع ارتباط با شهدا در فضاهای مجازی درج وصایای شهدا است ، افزود : در این راستا وصایای شهدا مطالعه شده و گل واژه های آن را استخراج کرده ایم تا در رسانه ها و سایت ها قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار همچنین از تلاش های مسوول و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا سبزوار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد و گفت : این رسانه تاثیرگذار توانسته نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند. ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.