گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8718 / نظرات: 0


40 روش طبی برای درمان بیش فشاری خون


40 روش طبی برای درمان بیش فشاری خون  یک کارشناس در حرم مطهر رضوی از 40 روش برای درمان بیماری بیش فشاری خون از طریق طب سنتی اسلامی خبر داد.
 
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید حسن ضیاییˈ  در ویژه برنامه طب المعصومین (ع) که با موضوع ˈفشار خونˈ در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد به توصیه هایی در زمینه درمان بیش فشاری خون پرداخت.

وی با بیان اینکه هفت نوع فشار خون در افراد وجود دارد، اظهار داشت: استفاده از نمک زیاد، خیارشور، مواد غذایی با چربی زیاد، تخم مرغ، انواع کوکوها و بالا رفتن بیش از حد از پله و نردبان باعث افزایش فشار خون می شود.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: استفاده از سبزی شاهی در کاهش فشار خون موثر است و خوردن برگ سداب هر شب قبل از خواب باعث برطرف شدن غدد عفونی، دردهای پهلو، تقویت مویرگ ها، کاهش بیماری های دردناک و فشار خون می شود.

ضیایی خوردن هر هشت ساعت یک خوشه انگور یا یک لیوان آب انگور برای افرادی که به بیش فشاری خون مبتلا هستند را توصیه کرد و افزود: این میوه علاوه بر کاهش فشار خون، در کاهش نمک سمی خون و افزایش شیر مادر موثر است و فعالیت کلیه را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه خوردن روزانه یک مشت میوه تمشک، باعث قلایی شدن خون، کاهش فشار خون و درمان عفونت ها می شود، اظهار داشت: توت فرنگی نیز از دیگر میوه های مناسب برای درمان بیش فشاری و قند خون است.

این مدرس طب اسلامی، خوردن میوه ازگیل را برای کودکانی که علاوه بر فشار خون، عوره خون آنها نیز زیاد است، مناسب دانست.

ضیایی استفاده از آبلیمو ترش و لیمو شیرین را در فعالسازی کلیه ها، کاهش فشار خون و برطرف شدن دانه های چرکی پوست، مفید عنوان و بیان کرد: ساقه و برگ سبزی جعفری نیز در کاهش فشار خون و تامین آهن بدن مناسب است.

این کارشناس طب اسلامی استفاده از جوشانده عناب به همراه عسل را در کاهش فشار خون مفید دانست و اظهار داشت: مخلوط کردن این جوشانده با عسل از ضررهایی که عناب برای کبد دارد، جلوگیری می کند.

وی گفت: زنان باردار که علاوه بر فشار خون، ویار بالایی دارند از سیرابی گوسفند با ماست شیرین کم چرب استفاده کنند.

او افزود: مالیدن آلوئه ورا به همراه سرکه طبیعی به کف پا، برای افرادی که حساسیت پوستی ندارند، فشار خون را تنظیم می کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: استفاده از یک عدد سیب یا انار شیرین بعد از هر وعده غذا به هضم غذا کمک می کند و باعث کاهش فشار خون و تصفیه خون می شود.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی خوردن ترشک، زغال اخته، تمر هندی بدون نمک، قره قروت، میوه گوجه سبز، آلوچه و دم کره چای قرمز را از دیگر موارد موثر در کاهش فشار خون برشمرد و گفت: آب آشامیدنی 23 فایده دارد و باعث کاهش فشار خون و رسوب گیری رگها و اندام ها می شود.

وی اظهار داشت: ورزش کردن نقش بسزایی در کاهش فشار خون دارد و روزانه 20 دقیقه پیاده روی، شنای آرام و دوچرخه سواری از جمله ورز ش های مناسب برای کاهش فشار خون است.

این کارشناس طب اسلامی به خاصیت عسل در درمان بسیاری از بیماریها اشاره کرد و گفت: عسل طبیعی باعث تنظیم فشار خون، تقویت قلب و جریان خون در بدن می شود و از سکته های قلبی در انسان جلوگیری می کند.

وی عسل آویشن، عسل زعفران، عسل عناب و عسل رزماری را به ترتیب برای تقویب اعصاب، درمان افسردگی، تصفیه خون و کاهش فشار خون مفید عنوان کرد.

ضیایی به کسانی که ضعف عضلانی دارند خوردن عسل بلوط را توصیه کرد و اظهار داشت: این عسل برای کاهش فشار خون، واریس پشت پا و کم خونی نیز مفید است.

وی افزود: استفاده از عسل گندم سیاه در زمان بارداری میزان شیردهی را افزایش می دهد و در درمان بیماری قلبی و عروقی و جبران مواد معدنی بدن موثر است.

این مدرس طب اسلامی در حوزه علمیه گفت: استفاده از عسل ˈگونˈ برای ترمیم پوست بدن، تنظیم فشار خون، ورم پروستات، درمان روماتیسم، التهاب مثانه و سنگ های ادراری مفید است.

وی استفاده از عسل مرکبات را برای درمان بیخوابی، تپش قلب، میگرن، کم کاری کلیه و تنظیم فشار خون مناسب دانست و افزود: پودر میوه بالنگ به همراه عسل طبیعی قلب را تقویت می کند.

منبع :ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.