گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 13 اسفند 1392 / کد مطلب: 8189 / نظرات: 2


احراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي مسئولان و همت مردم را مي طلبد


احراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي مسئولان و همت مردم را مي طلبد  امام جمعه ششتمد گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، مدیریت و برنامه ریزی دولتمردان و همت مردم را می طلبد.
 
به گزارش" سبزوار پیام" حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران به عنوان سرزمینی دارای چهار فصل با منابع غنی است که با مدیریت این منابع می تواند به کشوری ثروتمند تبدیل شود.

وی حمایت از تولید ملی را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از عوامل مهم در پیشرفت کشور، توسعه عدالت و دستیابی به اقتدار ملی است.

امام جمعه ششتمد با بیان اینکه بخش مهم جهاد اقتصادی، تولید ملی است، افزود: با رونق تولید داخلی که با همت مردم و برنامه ریزی و تلاش مسوولان محقق می شود، توطئه ها و تلاش های دشمن بی نتیجه می ماند.

حجت الاسلام ثباتی مقدم، مدیریت منابع ارزی را نیز از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با خارج شدن از اقتصاد تک محصولی و مدیریت در تنوع محصولات در چرخه صادرات می توانیم به استقلال اقتصادی دست یابیم.

وی مدیریت بر مصرف را نیز از جمله ضرورت های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با اصلاح فرهنگ مصرف و جلوگیری از اسراف می توان گام های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشت.

وی اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی ها و تاکید بر استقلال و خود اتکایی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست، بلکه مفهوم آن شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات در بخش های اقتصادی برای جلوگیری از امتیازدهی به دشمنان و بهبود سطح رفاه مردم است.

وی گفت: نامگذاری هر سال که توسط رهبر معظم انقلاب انجام می شود، همانند حلقه های زنجیری هستند که با تحقق و عمل به آنها، بستر مناسب برای اقتصاد مقاومتی فراهم می شود./6






نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.