گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 25 مهر 1390 / کد مطلب: 775 / نظرات: 0


یک مسوول / حوادث هنگام كار سبزوار 47درصد كاهش يافت


یک مسوول  حوادث هنگام كار سبزوار 47درصد كاهش يافت
 معاون مديركل و رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي سبزوار از كاهش 47 درصدي حوادث در حين كار اين شهرستان در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.  
  'حسين ملوندي'  بيشترين حوادث هنگام كار در اين شهرستان را در بخش ساختمان ذكر كرد و افزود: در اين بخش نظارت دقيقي از سوي دستگاه هاي مجري انجام نشده است.
وي همچنين از تشكيل حدود 120 شوراي سازش در سطح كارگاه ها، مجامع امور صنفي و اتحاديه هاي اين شهرستان خبر داد.
وي با اشاره به تاثير ايجاد شوراهاي سازش در حل سريعتر مشكلات بين كارگر و كارفرما گفت: در اين شوراها حل اختلافات بر مبناي كدخدا منشي در محل كار صورت مي گيرد.
وي از كاهش 51 درصدي شكايات كارگري و كارفرمايي در نيمه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: شكايات ثبت شده در اداره كار و امور اجتماعي سبزوار در اين مدت كمتر از 100 مورد بوده است.
وي با بيان اينكه در سبزوار 100 تشكل كارگري و كارفرمايي معادل بيش از 10 درصد تشكلات استان فعاليت دارند اظهارداشت: اين شهرستان بيشترين تعداد تشكلات كارگري و كارفرمايي را در خراسان رضوي پس از مركز استان دارد.
رئيس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي سبزوار تعداد مقرري بگيران بيمه بيكاري در شش ماه اول امسال در اين شهرستان را 486 نفر ذكر كرد و خواستار استفاده از اين نيروها توسط كارفرمايان با توجه به مزاياي آن شد.
وي با اشاره به پرداخت 70 درصد از حقوق اين نيروها و حق بيمه كارگر توسط دولت و 30 درصد بقيه حقوق آنها توسط كارفرما افزود: اين امر منجر به كاهش هزينه توليد، عرضه محصول با قيمت كمتر و جلوگيري از اشغال فرصت شغلي توسط برخي از اين افراد در عين دريافت بيمه بيكاري مي شود.
وي بابيان اينكه در سبزوار حدود 30 هزار كارگر بيمه شده وجود دارد گفت: كارفرماياني كه از ابتداي امسال از نيروي جديد استفاده كرده اند از معافيت بيمه اي بهره مند شده و همزمان با اجراي عملي ماده 80، در صورتي كه حق بيمه كامل پرداخت كرده باشند، مابه التفاوت آن را دريافت مي كنند.
وي افزود: كارفرماياني كه بخواهند از ماده 80 استفاده كنند به صورت پلكاني و در مدت پنج سال از مزاياي آن بهره مند مي شوند.
وي اظهار داشت: حدود سه هزار و 500 نفر طي برنامه چهارم توسعه از محل ماده 103 در سبزوار مشغول به كار شدند كه در مدت بلاتكليفي اين ماده حدود 600 تا 700 نفر از اين نيروها از كارگاه ها خارج شدند. ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.