گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 23 مهر 1390 / کد مطلب: 760 / نظرات: 0


مشكل بزرگ نابينايان و كم بينايان سبزوار نبود اشتغال است


مشكل بزرگ نابينايان و كم بينايان سبزوار نبود اشتغال است   رئيس انجمن نابينايان و كم بينايان سربداران سبزوار:
نابينايان و كم بينايان در ادارات بكار گرفته شوند 
رئيس انجمن نابينايان و كم بينايان سربداران سبزوار خواستار استفاده از نابينايان و كم بينايان در تلفنخانه ادارات اين شهرستان شد.  
 
'فاطمه سعيدي'  با بيان اينكه مشكل بزرگ نابينايان و كم بينايان نبود اشتغال است افزود: هم اكنون فقط 18 نفر از نابينايان سبزوار در تلفنخانه ادارات اين شهرستان مشغول به كار هستند.
وي با تقدير از مجموعه دانشگاه علوم پزشكي سبزوار براي بكارگيري 11 نفر از نابينايان و كم بينايان اين شهرستان خواستار همكاري بقيه ادارات با اين انجمن شد.
سعيدي، با اشاره به قانون جامع حمايت از معلولان و سهميه سه درصدي اشتغال آنان گفت: اين قانون پشتيباني اجرايي نداشته و در بسياري موارد اجرا نمي شود.
وي با بيان اينكه حدود 470 نفر نابينا و كم بينا در اداره بهزيستي سبزوار تشكيل پرونده داده اند افزود: از اين تعداد 115 نفر عضو انجمن سربداران اين شهرستان هستند.
وي اظهارداشت: انجمن نابينايان و كم بينايان سربداران در دي ماه 1382 به ثبت رسيده و در ارديبهشت ماه 1283 با مجوز اداره بهزيستي بطور رسمي تاسيس شده است.
وي هدف از تاسيس اين انجمن را پشتيباني از حقوق و منافع نابينايان و كم بينايان عضو، ايجاد فرصت هاي مساوي براي آنان، تلاش براي ايجاد اشتغال، تامين مسكن و ديگر نيازهاي آنان ذكر كرد.ایرنا



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.