گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 23 مهر 1390 / کد مطلب: 759 / نظرات: 0


توسعه آموزش از ضروريات رسانه هاي پويا است


توسعه آموزش از ضروريات رسانه هاي پويا است  معاون فرهنگي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: توسعه كمي و كيفي آموزش فعالان رسانه اي از ضروريات مهم رسانه هاي پويا است.  
    'سيد سعيد سرابي'   افزود: بدون داشتن مراكزي مانند دانشكده خبر براي آموزشهاي رسانه اي و افزايش توان تخصصي فعالان اين عرصه، نمي توان به داشتن رسانه هاي پويا كه مورد انتظار نظام جمهوري اسلامي است، اميد داشت.
وي با بيان اينكه بستر رسانه به طور كامل انسان محور است، گفت: هيچ چيزي نمي تواند نقش نيروي انساني توانمند را در رسانه ها پر كند و توسعه آموزش از مولفه هاي مهم افزايش توانمندي فعالان رسانه اي است.
او اظهار داشت: بخش عمده اي از نياز آموزش فعالان رسانه اي با تاسيس دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي مشهد محقق شد.
وي گفت: قبل از تاسيس دانشكده خبر حوزه آموزشهاي تخصصي فعالان رسانه اي استان با چالشهاي جدي روبرو بود.
وي افزود: در حالي كه بايد رسانه هاي خصوصي را تقويت و بستر رشد آنها را فراهم كنيم، آموزش در بخش رسانه بايد متصل به دولت و حاكميت باشد.
وي خاطر نشان كرد: دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي در مشهد به عنوان تنها دانشكده دولتي شرق كشور در اين زمينه نقش مهمي در توسعه آموزشهاي كمي و كيفي رسانه اي با رويكردهاي مورد انتظار نظام دارد.
وي با تاكيد بر توجه بيش از پيش به توسعه آموزشهاي مرتبط با رسانه گفت: اقتضائات اين بخش همواره در حال تغيير است و اين آموزشها بايد با توجه به نيازهاي روز كشور و جهان از نظر كمي و كيفي توسعه يابد.
سرابي افزود: هر اندازه ارايه عناوين و سرفصل ها در مراكز آموزشي متناسب با نياز هاي روز باشد، اين مراكز موفقتر خواهند بود.
وي گفت: با توجه به ظرفيتهاي فرهنگي و موقعيت استان خراسان رضوي و مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران، آموزشهاي رسانه اي علاوه بر تخصصي بودن، بايد بيش از پيش ارزش محور باشند.
سرابي با اشاره به طرح ايجاد رشته خبرنگاري قرآني در دانشگاه علمي و كاربردي استان افزود: با توجه به توان و استعداد اين منطقه و ظرفيتهاي دانشكده خبر راه اندازي رشته مزبور در اين دانشكده ضروري است. ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.