گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 523 / نظرات: 1


گرمابه شهرزاد برای اجراي پروژه رستم و سهراب تملك شد


گرمابه شهرزاد برای اجراي پروژه رستم و سهراب تملك شد   
 عضو شوراي اسلامي شهر سبزوار از تملك گرمابه مخروبه شهرزاد براي اجراي طرح فرهنگي ، گردشگري رستم و سهراب در اين شهر خبر داد. 
دكتر 'علي اصغر علوي'  با اشاره به اجراي پروژه رستم و سهراب در محل آرامگاه اسطوره اي سهراب، گفت: تملك حمام شهرزاد واقع در كنار ساختمان قديمي ستاد فرماندهي انتظامي سبزوار نخستين گام اجرايي در پروژه رستم و سهراب بود .
'آرامگاه اسطوره اي سهراب محدوده اي واقع در محوطه پاركينگ شهرداري سبزوار است.'
وي با بيان اينكه گرمابه شهرزاد با هزينه اي نزديك به پنج ميليارد ريال خريداري شده است، گفت: بخش اعظم اين مبلغ پرداخت شده و سند به نام شهرداري سبزوار منتقل شده است.
علوي با اظهار اينكه اين ملك به مساحت يك هزار و 100 متر براي اجراي فاز نخست پروژه تملك شده، افزود: طرح اوليه مد نظر براي اين فاز احداث موزه و فرهنگسرا ، نصب المان رستم و سهراب و ايجاد مكاني تفريحي و گردشگري است.
وي با اشاره به رايزني با هنرمندان مجسمه ساز براي ساخت تنديس رستم و سهراب و دعوت از هنرمندان در سطح ملي و شهرستاني ، گفت: براي تهيه طرح و نقشه فاز نخست اين پروژه هم در حال شناسايي طراح هستيم.
رييس كميسيون تحقيقات و امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر سبزوار ايجاد يك مكان تفريحي و گردشگري در مركز شهر سبزوار را از مزاياي اجراي اين طرح برشمرد و گفت: توسعه اين پروژه تا حد امكان را در برنامه داريم كه فاز به فاز پيش خواهيم رفت.
وي افزود: تملك ساختمان ستاد نيروي انتظامي و منازل مخروبه اطراف را براي اجراي فازهاي بعدي در برنامه داريم.
اين عضو شوراي اسلامي شهر سبزوار در معرفي آرامگاه اسطوره اي سهراب، گفت: واقع شدن ميدان نبرد رستم و سهراب و آرامگاه اسطوره اي سهراب در سبزوار ريشه در اسطوره هاي كهن و تاريخ دارد و باوري بي ريشه نيست.
وي افزود: ميدان مبارزه رستم و سهراب به دژسپيد معروف بوده و به استناد كتب گوناگون ايران شناسي در مركز شهر سبزوار قرار داشته است.
وي اظهارداشت: اين ميدان در جنب ارگ حكومتي سابق و شهرداري فعلي اين شهر واقع شده و در باور مردمان اين ديار مقبره اسطوره اي سهراب نيز در آن قرار دارد.
دكتر علوي افزود :به نظر مي رسد واقع شدن رزم رستم و سهراب در سبزوار همانند بسياري حوادث ديگري است كه ريشه در گذشته هاي بسيار دور دارد كه مردم آن را سينه به سينه نقل كرده و مورخاني آن را ثبت و ماندگار كرده اند.
رييس كميسيون تحقيقات و امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر سبزوار پيش از اين وعده داده بود : فاز نخست پروژه 'رستم و سهراب' شامل احداث فرهنگسرا و نصب المان در دوره فعلي شوراي اسلامي به بهره برداري مي رسد.
به گفته'علي دولت آبادي' يكي از علاقمندان و محققان تاريخ سبزوار ، در مورد ميدان دژ سپيد و وقوع رزم رستم و سهراب در اين محل حداقل 30 مدرك معتبر تاريخي وجود دارد.منبع :ایرنا




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.