گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 24 مهر 1391 / کد مطلب: 4003 / نظرات: 1


10 هزار ورزشكار سازمان یافته در سبزوار فعالیت دارند


10 هزار ورزشكار سازمان یافته در سبزوار فعالیت دارند  رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت : هم اكنون حدود 10 هزار ورزشكار سازمان یافته در دو گروه مرد و زن در این شهرستان فعالیت دارند.
  
به گزارش ایرنا ،مجید نصرالله زاده روز دو شنبه و در آستانه روز ورزش و تربیت بدنی تعداد هیأت های ورزشی این شهرستان را 39 مورد اعلام كرد.

وی افزود: سازمان یافته بودن ورزشكاران به معنای برخورداری آنان از خدمات بیمه و سایر تسهیلات مربوطه ای است كه اداره ورزش و جوانان می تواند در اختیار آنان قرار دهد.

وی افزود: بیشتر هیأت های ورزشی این شهرستان در در دو زمینه ورزش های همگانی و قهرمانی فعالیت های خوبی دارند و ورزشكاران سبزواری در سالهای اخیر توانسته اند موفقیت های متعددی در سطح استان و كشور به دست آورند.

وی در عین حال اظهار داشت : كمبودهایی به لحاظ امكانات و تسهیلات مورد نیاز در پیش پای ورزش سبزوار وجود دارد ، اما همه این مشكلات مانع ورود جوانان سبزواری به عرصه ورزش و كسب موفقیت در آن زمینه نشده است.

وی تأكید كرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز معتقد است باید در هر شرایطی وظایف كاری این اداره به درستی انجام گیرد و خدمات مناسبی را به جامعه ورزشی سبزوار ارایه كند.

این مسوول افزود: با یك مقایسه كوتاه در خواهیم یافت فعالیت های ورزشی شهرستان سبزوار در سالهای اخیر رشد كیفی و كمی بسیار خوبی را تجربه كرده است به طوری كه هم اكنون در میان شهرهای خراسان و كشور به لحاظ ورزشی جایگاه شناخته شده ای دارد.

نصرالله زاده در ادامه از حمایت های موثر موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج سبزوار از امر ورزش و جوانان این شهر قدردانی كرد و گفت : این موسسه تاكنون كمك های ارزشمندی برای گسترش و موفقیت فعالیت های ورزشی هم در سبزوار و هم در كل استان خراسان رضوی ارایه داده است.

وی سپس با اشاره به 26 مهرماه روز ورزش و تربیت بدنی گفت : به مناسبت این روز برنامه های ورزشی متعددی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد كه زمان و مكان دقیق این برنامه ها از طریق وب سایت اداره ورزش و جوانان سبزوار به اطلاع عموم خواهد رسید.

رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار در بخش دیگری از این گفت و گو به وضعیت فضاهای ورزشی این شهرستان اشاره كرد.

وی گفت : در حال حاضر سرانه فضای ورزشی سبزوار 40 سانتیمتر برای هر فرد می باشد كه این رقم از میانگین استانی كمتر است و برای رفع این كمبود نیاز به آن وجود دارد كه حداقل دو سالن ورزشی چند منظوره در این شهرستان تأسیس گردد.

وی به تعدادی از پروژه های ورزشی سطح شهرستان هم اشاره كرد و گفت : دو سالن تمرینی چند منظوره ای در مركز بخش های روداب و ششتمد در حال احداث است كه پیمانكاران این پروژه ها به ترتیب اداره مسكن و شهرسازی و بسیج سازندگی خراسان هستند و اداره ورزش و جوانان بهره بردار این مكان های ورزشی است.

وی افزود: امید می رود با افتتاح این سالن ها ، كمك موثری به امر ورزش در بخش های ششتمد و روداب صورت بگیرد.

نصرالله زاده همچنین از تكمیل نبودن سالن اختصاصی بدمینتون در سبزوار خبرداد و گفت : این سالن تاكنون به صورت خودیاری احداث شده است اما از این به بعد نیاز به آن دارد كه مسوولین مربوطه در شهرستان و استان حمایت های لازم را از اجرای این پروژه به عمل آورند.

این مسوول به پروژه ورزشگاه 15 هزارنفری این شهر اشاره ای كرد و افزود : ورزشگاه سربداران در سال 84 به صورت یك پروژه ملی در سبزوار شروع شد و قرار بود در سال 86 به بهره برداری برسد ، اما متأسفانه به دلیل بروز برخی مشكلات مالی و اعتباری افتتاح این پروژه تا امروز به تأخیر افتاده است .

نصرالله زاده ادامه داد : البته در سال گذشته با پیگیری مسوولان شهرستان و سفر وزیر ورزش و جوانان به سبزوار مجدداً كار ساخت این پروژه از سرگرفته شد و امید می رود كه این بار در زمان مقرر شاهد افتتاح این ورزشگاه باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت : در بحث ساخت و ساز فضاهای ورزشی در روستاها اگر ، بخشداری ها زمین های مناسبی را به امر ساخت فضاهای ورزشی اختصاص دهند و سند این زمین ها را به نام دولت تنظیم نمایند تا به صورت مطمئنی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گیرد ، ما می توانیم فضاهای مناسب را برای ورزش جوانان در روستاها فراهم آوریم.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد : فرا رسیدن روز ورزش و تربیت بدنی و برگزاری برنامه های مربوط به آن در سطح شهرستان ، به ایجاد و تشویق روحیه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه اعم از مردان ، زنان ، جوانان ، و نوجوانان منجر شود .

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


نیره | ايميل
با سلام
من رشته ی تنیس روی میز کار میکردم
بنا یه دلایلی چند سال نتونستم فعالیت کنم
حالا هم که میخوام کار کنم یه هر باشگاهی سر زدم یا این رشته رو ندارن یا فقط مخصوص اقایانه یا میگن باید به حد نصاب برسه و...
به هر حال من به این رشته علاقه دارم و تصمیم دارم تا مسابقات کشوری ادامه بدم
شما که زحمت ساخت ورزشگاه ها رو میکشین خوب این رشته ها رو هم اضافه کنین .
این که 2 تا میز به باشگاه های توحید شهر بیارن ممنون میشیم درست نیست اون همه میز تو یکی از باشگاه ها دست اقایون باشه و استعداد های ما خانم ها به باد بره
کمی هم یه این رشته ها اهمیت بدین حتما
در این رشته ها هم نقش افرینانی وجود دارند ...
امید وارم این زحمت کوچیک انجام بشه با تشکر فراوان