گفتگو سبزوار پيام





گفتگو / تاریخ: 10 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2213 / نظرات: 1


ششتمد با جاذبه های گردشگری نگاه ویژه مسئولان را می طلبد


ششتمد با جاذبه های گردشگری نگاه ویژه مسئولان را می طلبد شهردار ششتمد در گفتگو با خبرنگار سبزوار پیام گفت: شهر ششتمد با جاذبه های گردشگری مذهبی ، تاریخی و طبیعی فراوان منتظر نگاه ویژه مسئولان میراث فرهنگی استان می باشد.
محمدرضا قلعه نوی افزود: مصلی و متوضی امام جواد(ع) که به استناد تاریخ بیهق حضرت امام محمدتقی(ع) در سفر به خراسان از راه طبس مستقیما در ششتمد حضور یافته و در این شهر وضو ساخته و نماز به جای آورده از مهمترین مکانهای مذهبی این منطقه است که در نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: متأسفانه تا چند سال قبل نگاه چندان مناسبی به قدمگاه امام جواد(ع) در این منطقه صورت نگرفته ولی در این چند سال اقدامات بسیار اندکی توسط خیرین و شهرداری صورت پذیرفته که این اقدامات به هیچ عنوان شایسته جایگاه دردانه حضرت امام رضا(ع) نیست و از مسئولان استانی بویژه تولیت آستان قدس رضوی خواهانیم که نگاه ویژه ای به این جایگاه داشته باشند.
شهردار ششتمد از آرامگاه فرید خراسان ، منجم و ریاضیدان برجسته قرن ششم بعنوان یکی از جاذبه های تاریخی دیار بیهقیون یاد کرد و خواستار تسریع در اجرای طرح ساماندهی بافت قدیمی اطراف آرامگاه بیهقی شد.
قلعه نوی ادامه داد: حداقل انتظار ما در کوتاه مدت اینست که با کمک مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری استان بتوانیم برخی از کتب این نویسنده ارزشمند همچون تاریخ بیهق و معارج نهج البلاغه که موضوع آن شرح بر نهج البلاغه حضرت علی(ع) است و بعنوان اولین شرح برکتاب مولایمان می باشد رابتوانیم تهیه و در کتابخانه آرامگاه بیهقی در معرض استفاده عموم قرار دهیم.
سومین شهردار دیار لاله های بهاری گفت: ششتمد به خاطر قرارگرفتن در حاشیه کویر و در کوهپایه های زیبای کوه میش چشم انداز بسیار زیبای طبیعی دارد که اکنون در آغازین روزهای اردیبهشت ماه دشتهای لاله و شقایق منحصر به فرد در غرب خراسان رضوی چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
وی ادامه داد: البته چشم انداز باغات و چشمه سارهای متعدد که قدرت لایزال الهی را به جلو چشم هربیننده ای عیان می سازد از دیگر پتانسیلهای طبیعی این منطقه است.
شهردار ششتمد گفت: البته برخی از آثار و ابنیه تاریخی دیگری در سطح منطقه وجود دارد که نگاه ویژه تری را می طلبد همچون مخفیگاه سلجوقی ، آب انبار مرغ و اردوگاه بهرام گور که نیاز به بهسازی و معرفی بیشتر این آثار و ابنیه ارزشمند است.
محمدرضا قلعه نوی افزود: البته در فاصله بسیار نزدیک ششتمد آثار دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای علاقه مندان و گردشگران مورد بازدید قرار گیرد که امامزاده یحیی بن زید از نوادگان امام سجاد(ع) در روستای عزیزآباد ، امامزاده شاهزاده ابوالقاسم در مرتفع ترین نقطه ششتمد و چنار قدیمی کیذقان از نمونه این آثار است.
ششتمد در فاصله 30کیلومتری سبزوار بعنوان منطقه نمونه گردشگری آماده استقبال از مسافران و گردشگران است.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.