گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 16 دي 1390 / کد مطلب: 1502 / نظرات: 3


70 درصد از میادین و اماكن تاریخی سبزوار نور پردازی شد


70 درصد از میادین و اماكن تاریخی سبزوار نور پردازی شد  مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: تاكنون 70 درصد از میادین، بلوارها و اماكن تاریخی این شهرنور پردازی شده است . 
 
'حسین دولت آبادی' در گزارشی اولویت های كاری این سازمان را تشریح كرد و اظهار داشت: نورپردازی میادین حاج ملاهادی سبزوار، مادر، طبس، نجارآباد، هدایت، هفت تیر، نقابشك، بلوارهای توحید شهر، میدان مشاهیر این شهر انجام شده است.

وی افزود: برای اماكن تاریخی نیزمكاتبه ای با اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان انجام شده تا در آینده ای نزدیك شاهد تحقق آن باشیم.

این مسوول همچنین از روشنایی همه پارك محله های سبزوار نیز تا پایان سال جاری خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را حدود یك میلیارد ریال عنوان كرد.

مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری سبزوار با بیان اینكه هدف اساسی سازمان پارك ها و فضای سبز انجام امور زیر بنایی است، از احداث 12 گلخانه برای تولیدات بیشتر گونه های گیاهی در سه منطقه پارك موتوری، پارك مركزی توحید شهر و موتور آب مصلای سبزوار خبر داد و گفت: در این راستا هزاران گل رز خریداری شده و تا آغاز سال جدید در سطح شهر كاشته می شود.

وی آبرسانی به میادین و بلوارها را یكی دیگر از كارهای زیر بنایی این سازمان عنوان كرد و با بیان اینكه لوله گذاری و اتصال یك ساعته آب از بلوار مشاهیر تا میدان سربداران و انتقال آب فلكه شهربانی تا بلوار قوچان صورت گرفته است، افزود: در واقع آب مورد نیاز بلوار مشاهیر تا میدان سربداران از ترمینال تامین می شود و برای بلوار قوچان نیز یك چاه حفاری شده و بیش از یكهزار مترلوله و پمپ شناور نصب شده است.

مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز به لوله گذاری كمربندی سبزوار هم اشاره كرد و گفت: بیش از 900 میلیون ریال لوله برای آبرسانی كمربندی از میدان سربداران تا كابل خودرو خریداری شده تا یك ماه آینده این طرح اجرا شود.

دولت آبادی با اشاره به كاشت انواع گونه های گیاهی در كمربندی سبزوار، افزود: كاشت انواع گونه های گیاهی در كمربندی از روبروی كابل خودرو با گیاهان زرشك و گل های خرزهره ودرختچه های دیگر آغاز شده و تلاش خواهیم كرد فضای سبز كمربندی را تا عید نوروز به پایان برسانیم.

وی با بیان اینكه انجام امور روزمره سازمان همگام با انجام امور زیر بنایی در حال انجام است،هرس درختان را یكی از این امور عنوان كرد و گفت: البته پیمانكاری كه صرفا امور مربوط به فضای سبز كمربندی را انجام دهد تعیین شده است.

وی به خرید انواع گونه های گیاهی برای كاشت در خیابان های سبزوار و كمربندی نیز اشاره كرد و اظهارداشت: برای انواع گل های رز و داودی، نهال های بید مجنون، بید فری، توت مجنون، توت كاكوزا، چنار، بید معمولی، زبان گنجشك، اقاقیا، نارون و درختچه های یاس، یاس هلندی و یك میلیارد و 200 میلیون ریال و برای نهال های كمربندی كه تا 15 بهمن ماه كاشته می شوند نیز یك میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.


 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.