گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 6 فروردين 1402 / کد مطلب: 14853 / نظرات: 0


۶ اقامتگاه بومگردی غرب خراسان رضوی آماده میزبانی مسافران شد


۶ اقامتگاه بومگردی غرب خراسان رضوی آماده میزبانی مسافران  شد  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در کنار چهار هتل و مهمانپذیر در شهرستان های سبزوار و داورزن آمادگی لازم را برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در غرب خراسان رضوی دارند.

حسنعلی حبیب پور افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه غرب خراسان رضوی در نقاط مناسبی راه اندازی شده که می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را میزبانی نماید.

وی تصریح کرد: اقامتگاه های بوم‌گردی ننه‌کلو باباکلو در روستای طبس، نازگل در گودآسیا و زعفرانیه در شهرستان سبزوار، اقامتگاه های بوم‌گردی یلدا و نرگس در مزینان و فهیمی در روستای صدخرو داورزن در کنار هتل کاملیای سبزوار و مجموعه های پذیرایی جهانگردی و پارس در کنار خانه‌مسافر کاهک داورزن میزبان زائران و گردشگران خواهند بود.

حبیب پور افزود: سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و مهمترین مسیر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) قرار دارد که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

وی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار تصریح کرد: ‌همچنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان و تشدید بازرسی‌ها از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

حبیب‌پور ادامه داد: ساماندهی مبلمان و نظافت شهری، رفع نواقص تابلوهای جاده‌ای، پیش‌بینی تامین سوخت مورد نیاز خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت، برگزاری آیین‌های نوروزگاه و استقبال از بهار از دیگر برنامه‌های نوروزی شهرستان سبزوار است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی خطه خراسان است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.ایرنا



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.