گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 13 آبان 1397 / کد مطلب: 13094 / نظرات: 0


رشد کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات سبزوار


رشد کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات سبزوار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون مردم این شهرستان 870 میلیون ریال وجه نقدی برای برای پروژه های در دست اقدامی نظیر صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی و سایر پروژه های نجف، کاظمین و سامرا، کمک کرده اند و با توجه به اینکه از فردا دهه اول محرم آغاز می شود، پیش بینی می کنیم، مجموع نذورات مردمی به این ستاد تا پایان شش ماهه اول امسال به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال برسد، که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علی اکبر دلبری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 52 گرم طلا به ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار اهدا شده است، که جزء مسکوکات محاسبه می شود.
 
وی درباره راهپیمایی اربعین سال 97 نیز گفت: مسئولیت کمیته تغذیه و اسکان راهپیمایی اربعین بر عهده ستادهای بازسازی عتبات عالیات است و ما امسال در ایام اربعین 4 موکب از شهرستان سبزوار خواهیم داشت که 3 مورد از این موکب ها با نام های موکب علی بن موسی الرضا1 با مسئولیت آقای خالصی، موکب علی بن موسی الرضا 2ویژه خواهران ستاد بازسازی با مسئولیت خانم طبسی و موکب علی بن موسی الرضا 3 با مسئولیت اصناف سبزوار در خود شهر مقدس کربلا و موکب امام الحجه را نیز در مرز ایران و عراق در منطقه مهران داریم که به از چندین روز قبل از اربعین تا یک هفته بعد از آن پذیرای خیل زائران خواهند بود.
 
دلبری همچنین پیش بینی کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار امسال در کربلا برای 31600 نفر اسکان خواهران و برادران و همچنین برای یک میلیون و 817 هزارنفر رائر تغذیه اعم از صبحانه، ناهار، شام و میان وعده داشته باشد که هزینه هایش توسط مردم ولایتمدار و محب اهل بیت سبزوار تأمین خواهد شد.
 
وی گفت: در مراسم اربعین سال گذشته 15 دستگاه کامیون حاوی امکانات مردمی از سبزوار اعزام شده است که امسال این رقم با توجه به حجمی که داریم، به مراتب بیشتر خواهد بود و با همکاری سایر موکب های خراسان رضوی در شهر مقدس کربلا به زائران خدمات خواهیم داد.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار در ادامه با بیان اینکه ما در سال جاری 15 تفاهم نامه با ستادهای فرعی داشته ایم، گفت: هم اکنون در ستادهای فرعی 15 گانه ما حدود 120 نفر خانم و آقا به عنوان همیار و خادم افتخاری با پرونده و کارت شناسایی در حال فعالیت هستند که تقریبا چهل و پنجر نفر از این تعداد خواهران هستند.
 
وی اظهار داشت: با بعضی ادارات سطح شهر نیز تفاهم نامه ای برای جمع آوری امکانات و نذورات بسته شده است که البته کمک های جمع آوری شده از ادارات شخصی است و اینطور نیست که در بحث اربعین یا ساخت اعتباب مقدسه از بودجه ادارات دولتی استفاده شود. بلکه کارمندان از حقوق شخصی خودشان اجازه کسرشدن و واریز به حساب بازسازی عتبات عالیات را می دهند.
 
دلبری با بیان اینکه کمک های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات و برگزاری راهپیمایی اربعین به دو قسمت نقدی و غیر نقدی است گفت: ما سعی می کنیم در تهیه محصولات مورد نیاز برای پذیرایی از زائران اربعین به سراغ محصولات ایرانی و ترجیحا، محصولات تولید شده در سبزوار برویم.
 
وی البته تأکید کرد: بعضی از اقلامی که به ستاد کمک می شود، نذورات مردمی است و اگر این نذورات مردمی، شامل کالاهای غیر ایرانی هم باشد، ما حق دخالت در نذورات مردمی را نداریم.
 
در انتهای این جلسه محمد مهرنیا مسئول کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی پیشنهاد کرد: هر سال یکی از خبرنگاران سبزواری که بیشترین همکاری را با ستاد بازسازی عتبات عالیات و انعکاس خبرهای آن دارند، توفیق زیارت کربلای معلی را به عنوان یک هدیه معنوی بسیار ارزشمند به دست آورند.
 
وی خواستار بسته شدن تفاهم نامه ای در این زمینه شد، که این طرح با استقبال رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار مواجه شد. امید برومند -اسرار نامه
 




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.