گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 27 بهمن 1396 / کد مطلب: 12697 / نظرات: 0


40درصد فضاهای دانشگاه فرهنگیان استان فرسوده است


40درصد فضاهای دانشگاه فرهنگیان استان فرسوده است  رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: حدود 40 درصد فضاهای در اختیار این دانشگاه در سطح استان فرسوده و نیازمند مرمت و بازسازی است.
سیدحسن مجتبوی  افزود: تاکنون دانشگاه فرهنگیان بودجه عمرانی مستقل نداشته و برای ساخت فضاهای آن از محل طرحهای ملی اعتباری در نظر گرفته می شد اما از سال آینده اعتبارعمرانی برای این دانشگاه تخصیص می یابد.
وی ادامه داد: تربیت معلمان کارآمد، برقراری تناسب بین اعضای هیات علمی با تعداد دانشجو، نحوه جذب واستخدام و نوسازی فضاهای فرسوده از چالشهای پیش روی دانشگاه فرهنگیان در خراسان رضوی است که رفع آن نیاز به بودجه بیشتری دارد. البته تحصیل در دانشگاه فرهنگیان رایگان است و هر دانشجویی که وارد این دانشگاه می شود برای یک دوره چهار ساله حدود 500 میلیون ریال برای دولت هزینه دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی همچنین به مطالبات استادان حق التدریس این دانشگاه اشاره و بیان کرد: تا پایان امسال 50 درصد این مطالبات پرداخت می شود.
وی در ادامه به طرح پردیس دانشگاهی سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: این طرح به وسعت 2هزار و 800 مترمربع با 95 درصد پیشرفت در مراحل پایانی است و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. هم اینک 2 پردیس شهید هاشمی نژاد و شهید بهشتی و چهار مرکز تابعه درشهرهای مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار زیر پوشش دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی قرار دارند.
او همچنین گفت: دانشگاه فرهنگیان 16 رشته و هم اینک این دانشگاه در خراسان رضوی به فراخور نیاز آموزش و پرورش استان در هشت رشته تحصیلی دانشجو دارد .
رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار نیز گفت: مرکز علامه طباطبایی سبزوار به عنوان یکی از واحدهای تابعه شهید بهشتی مشهد است که هم اینک 200 دانشجو دارد و پارسال 300 دانشجو از این مرکز فارغ تحصیل شدند.
مرتضی بینش با اشاره به احداث طرح پردیس دانشگاهی سبزوار در مساحت 9 هکتار در توحید شهرافزود: این طرح قرار بود با 15 هزار مترمربع فضای آموزشی، خوابگاهی، سلف سرویس و نمازخانه احداث شود که در حال حاضر مساحت 2 هزار و800 متر مربع فضای آموزشی آن تکمیل شده و تا مهر سال 97 به بهره برداری می رسد.



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.