گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 27 بهمن 1396 / کد مطلب: 12657 / نظرات: 0


تبیین ثمرات انقلاب برای نسل جدید ضروری است


تبیین ثمرات انقلاب برای نسل جدید ضروری است
مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی تبیین ثمرات و دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی به نسل جوان بیش از گذشته ضرورت دارد .
به گزارش روابط عمومی کانون بسیج رسانه سبزوار ،محمد مهرنیا به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: هم اینک انقلاب اسلامی در حالی چهار دهه از عمر خود را سپری می کند که نوید آینده روشن برای آن ترسیم شده است.
عضو شورای عالی سازمان بسیج رسانه استان اظهار کرد: معرفی نهضت، تبیین دستاوردها ، بازخوانی وقایع و آرمانهای انقلاب  و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان باید به عنوان یک تکلیف و وظیفه همگانی برای مدیران و مسئولان باشد.
روزنامه نگار پیشکسوت سبزواری ادامه داد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی رژیم ستمکار شاهنشاهی بر کشور حکومت می کرد و مردم هیچ نقشی در تعین سرنوشت خود نداشتند و اگر انتخاباتی نیز برگزار می شد همچون  رفراندوم انقلاب سفید کاملا فرمایشی بود.
مهرنیا افزود: قبل از دوران انقلاب، ایران بلحاظ صنعتی، کشاورزی، نظامی ؛علمی و...وابسته به قدرتهای غربی بود و حتی استکبار جلوی پیشرفت ملت را سد کرده بود و از منظر دینی نیز  روحیه سکولاریسم  و رواج فرهنگ غربی بر جامعه حاکم بود.  
مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: بلحاظ سیاست خارجی هم ایران کشوری بود که تحت استعمار قدرتهای آنروز امریکا و انگلستان قرار گرفته بود و شاه مجری فرامین روسای جمهور امریکا قرار داشت.
 مدیر مسئول نشریه استانی ندای سربداران اظهار کرد: دلایل بالا خود سبب شد عمق نارضایتی در ملت ایران شکل بگیرد و از چند دهه قبل انقلاب اسلامی روحانیون و روشنفکران متوجه عقب ماندگی ایران شده و  با وجود فضای خفقان حکومت پهلوی از هر فرصتی برای آشکار نمودن اعتراضات خود استفاده می کردند.
وی افزود: امام خمینی(ره) با پی ریزی حکومت اسلامی و ولایت فقیه پایه های انسجام و اتحاد ملی مردم ستمدیده در حمایت از انقلاب اسلامی را فراهم نمودند.
مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی با دمیدن روحیه استقلال  در کشور، دست اجانب را از دخالت در امور کشور کوتاه نمود و  عزت، امنیت و اقتدار را به مردم به ارمغان آورد  چنانکه پیشرفت  های علمی،  اقتصاد ی، صنعت، صنایع نظامی، فناوری هسته ای،  پزشکی فرهنگی ؛ سازندگی و  کشاورزی بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار میِ آید.
مهرنیا همچنین یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را  توجه به مناطق دورافتاده و محروم دانست و افزود: امروز در روستاها تمامی امکاتات زیر ساختی آب، برق، گاز، مرکز بهداشت، جاده  و اینترنت فراهم شده و در مرحله دوم توسعه روستاها گامهای اشتغال و تولید برداشته شده است.
مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: قبل انقلاب درصدی کمی از مردم ایران باسواد بودند و امروز به برکت انقلاب علاوه بر افزایش چشگمیر تعداد دانشگاهها و موسسات آموزشی با شناسایی بی سوادان تلاش زیادی شده تا بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.
 مهرنیا با اشاره به اینکه غرب و استکبار از سالهای نخستین انقلاب  از طریق جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: شگرد و راهبرد جدید دشمن پس از شکست سیاست های اقتصادی و  نظامی علیه ملت ایران  استفاده از ظرفیت فضای مجاری است.
مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: دشمن با بهره از فضای مجازی با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و القای ناکارآمدی و ضعف مدیران تلاش دارد با  ایجاد یاس و ناامیدی در نسل جوان آنها  را نسبت به  آینده انقلاب اسلامی بدبین کند .
مهرنیا اظهار کرد:  در این شرایط مدیران،  مسئولان، روحانیون ، استادان دانشگاهها، دستگاههای فرهنگی کشور  بویژه  رسانه ها رسالت سنگیی بر عهده دارند چراکه تبیین دستاوردهای انقلاب به نسل جوان و نوجوانان می تواند نقشه دشمن را خنثی کند ودهه مبارک فجر فرصت گرانقدری برای تبیین و انتقال دستاوردها و  خدمات فراوان نظام به  آحاد مردم است.
وی در پایان گفت:   ما اصحاب رسانه وظیفه داریم نسبت به انعکاس خدمات نظام و دولت در دهه فجر  اهتمام بیشتری داشته باشیم.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.