گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 29 آبان 1390 / کد مطلب: 1158 / نظرات: 0


بیمارستان امداد سبزوار سالانه به پنج هزار بیمارترومایی خدمات دهی می كند


بیمارستان امداد سبزوار سالانه به پنج هزار بیمارترومایی خدمات دهی می كند  رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار گفت: بیمارستان امداد این شهرستان سالانه به حدود پنج هزار بیمار ترومایی ( بیماران سوانح ترافیكی و دیگر حوادث) خدماتدهی می كند. 
  
دكتر 'كاظم حسن پور'  اظهار داشت :با توجه به قرار گرفتن سبزوار در یك شاهراه ارتباطی، با حجم بالایی از بیماران سوانح ترافیكی به ویژه در ایام تعطیلات مواجه هستیم .

وی با اظهار اینكه سبزوار در محور اصلی تهران – مشهد واقع شده و سالانه میلیون ها زائر حرم رضوی در حال تردد از آن هستند، افزود: همچنین این شهرستان در تقاطع چند محور مواصلاتی پرتردد همچون جاده ترانزیتی سبزوار به قوچان ، سبزوار به بردسكن و بیرجند و اسفراین به گلستان ، در كنار راه آهن ، فرودگاه و در معرض ارجاع بیماران از شهرستان های مجاور قرار دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا كه فضای بیمارستان امداد سبزوار با این شرایط برای خدمات دهی به حجم بالای بیماران سوانح پاسخگو نیست ، گفت : با توجه به موارد مذكور این بیمارستان نیاز به توسعه دارد.

وی با بیان اینكه رفع این نیاز از طریق توسعه فضای بیمارستان امداد امكانپذیر نیست ،افزود: با راه اندازی بیمارستان در حال احداث حشمتیه و پیش بینی احداث بیمارستان 400 تختخوابی در پردیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار نیاز توسعه ای بیمارستان امداد مرتفع می شود.

دكتر 'حسن پور ' با اظهار اینكه بیمارستان حشمتیه با حدود 200 تخت و با پیشرفت فیزیكی خوبی در حال احداث است پیش بینی كرد این بیمارستان تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

این مسوول ادامه داد: بیمارستان امداد سبزوار در حال حاضر ، در زمان حجم بالای مراجعان از طریق تراكم تخت ها و افزایش پرسنل به بیماران خدمات دهی می كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار در ادامه از راه اندازی بخش اورژانس در بیمارستان حشمتیه این شهرستان هم خبر داد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر بخش اورژانس در بیمارستان واسعی واقع در حد فاصل شهر سبزوار و توحید شهر فعالیت دارد، افزود: این اورژانس به قوت خود باقی مانده و اورژانس بیمارستان حشمتیه هم در مركز شهر سبزوار خدمت رسانی خواهد داشت.

بیمارستان امداد سبزوار با سابقه 50 ساله از قدیمی ترین بیمارستان های احداث شده در سبزوار است كه با 120 تخت به بیماران خدمات می دهد. ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.